וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: "מונעים אחוזי נכות מחולי סוכרת"

גלעד גרוסמן

8.1.2010 / 11:08

חולי סוכרת עתרו לבג"ץ בדרישה שיורה לבטל הנחיות של הביטוח הלאומי המונעות מהם לקבל מאופן מיידי אחוזי נכות. "הביטוח הלאומי ממשיך להתעלם מהחוק"

שלושה חולי סוכרת עתרו אתמול (חמישי) לבג"ץ יחד עם האגודה הישראלית לסוכרת נגד המוסד לביטוח לאומי, בדרישה שבית המשפט יורה על ביטול ההנחיות הפנימיות של המוסד, שלטענת העותרים מונעות מחולי סוכרת לקבל אחוזי נכות שמגיעים להם על פי חוק.

החוק קובע כי כל חולה סוכרת שסובל מסיבוכים נוספים הנובעים ממחלתו, כגון: מחלת לב, "נימול" ברגליים, בעיות עיניים ועוד, מקבל באופן אוטומטי 65% נכות. אולם בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד ענת קאופמן ממשרד לוי קאופמן, נטען שבשנים אחרונות הוציא רופא המל"ל, ד"ר מריו סקולסקי, הנחייה פנימית המורה לרופאי הוועדות הרפואיות שלא להעניק אוטומטית את הנכות הקבועה בחוק, אלא להפעיל את שיקול דעתם בכל מקרה ומקרה, על פי דרגת המחלה הנלווית לסוכרת.

על פי העתירה, ההנחיות האלה, שבניגוד לחוק לא פורסמו על ידי הביטוח הלאומי לציבור, התגלו לחולים במקרה, ובעבר הוגשו לבית הדין לעבודה שלושה ערעורים על החלטות הוועדות הרפואיות. בית הדין נתן עד כה כבר שלושה פסקי דין שקבעו כי הביטוח הלאומי מפרש לא נכון את החוק והורה לו לפעול בהתאם לחוק ולהעניק 65% נכות באופן אוטומטי במקרים הנ"ל.

לדברי עו"ד קאופמן, למרות פסקי הדין הברורים, הביטוח הלאומי ממשיך להתעלם מהחוק. עו"ד קאופמן שלחה מכתב ללשכה המשפטית ולרופא המוסד בירולשים בבקשה לבטל מיידית את ההנחיות, וקיבלה ממהם מכתב כי למרות פסקי הדין, הם אינם מתכוונים לשנות את ההנחיות.

"ההנחיות הפנימיות שהוצאו על ידי המשיב מהוות פגיעה חמורה בזכויות הנכים", נכתב בעתירה. "יש בהם למעשה סטייה חמורה מן העקרונות והמטרות אשר נקבעו בחוק ובתקנות המוסד לביטוח לאומי, אשר מטרתו, בין השאר, לתת מענה הולם לצרכיהם המיוחדים של הנכים, באופן שיאפשר להם לחיות את חייהם בכבוד תוך מיצוי מלא של זכויותיהם".

  • עוד באותו נושא:
  • סוכרת
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully