וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות הפך לבעל עניין בדש אייפקס

מיכאל רוכוורגר ואסא ששון

8.1.2010 / 8:40

בית ההשקעות בניהולו של רועי ורמוס, הגיע לאחזקה של 7.04% בדש איפקס, ששוויה כ-72 מיליון שקלים, לאחר שרכש קופות גמל וקרנות נאמנות של בית ההשקעות

בית ההשקעות פסגות, בניהולו של רועי ורמוס, נהפך לבעל העניין בבית ההשקעות דש איפקס.

פסגות דיווח אתמול לבורסה כי רכש באחרונה, באמצעות חשבון ההשקעות האישיות (נוסטרו) קופות גמל וקרנות נאמנות 1.076 מיליון מניות של דש איפקס במחיר של 26.86 שקל למניה, בדומה למחירה בשוק, ובתמורה כוללת של כ-29 מיליון שקל. בעקבות הרכישות הגיע פסגות לאחזקה של 7.04% בדש איפקס, ששוויה כ-72 מיליון שקל. פסגות נחשב לבית ההשקעות הגדול בישראל, המנהל נכסים בהיקף של יותר מ-120 מיליארד שקל.

פסגות ביצע את הרכישות האחרונות כשבוע לפני מועד האחרון, 17 בינואר 2009, לקיבול של הצעת רכש שפירסמה חברת BRM פיננסים של אלי וניר ברקת לרכישת 5% נוספים ממניות דש איפקס. זאת לפי מחיר של 27.55 שקל למניה ובתמורה כוללת של 48.7 מיליון שקל. ההצעה של האחים ברקת מחויבת לפי חוק החברות.

הצעת הרכש גבוהה בכ-2.5% ממחיר רכישת החבילה של פסגות. השאלה העולה ממהלך זה היא אם פסגות מאמינה בהגעתה של גבי רביד, לשעבר מנכ"לית פסגות וכיום המועמדת העיקרית לתפקיד יו"ר דירקטוריון של דש איפקס, וביכולתה להניב ערך נוסף על הקיים לבית ההשקעות דש איפקס. זאת לאחר זינוק של כ-319% במניית דש איפקס ב-2009. או שהם מתכוונים להיענות להצעת הרכש ולממש את השקעתם ברווח של כ-2.5%.

אם בפסגות לא יסתפקו ברווח של כ-2.5% הם ייאלצו ללחוץ על BRM לשפר את הצעת הרכש שלהם, אך לשם כך עליהם לרכוש מספר גדול יותר של מניות.

בתחילת אוקטובר 2009 חתם ברקת באמצעות BRM על רכישת 48.5% ממניות דש איפקס במחיר של 28 שקל למניה - פרמיה של כ-27% על מחיר השוק אז. ברקת רכש את אחזקותיהם של מוזי ורטהיים (12%), נתן חץ (8.3%), המנכ"לים המשותפים ויקטור שמריך ועידו נויברגר (כ-4% כל אחד), רמי שלום (כ-3.5%) וקרן אולד ליין של סיטי (13%). באחרונה סוכם גם כי קרן הפנסיה הע"ל בניהולה של יעל אנדורן תמכור לברקת את אחזקותיה בדש איפקס.

בפסגות סירבו להתייחס לשיקולי הרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully