וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנינה לסבתא שחטפה את נכדתה לרוסיה

גלעד גרוסמן

7.1.2010 / 21:13

איזבלה בלפר, שנידונה לשש שנות מאסר בגין קשירת קשר לחטיפת נכדתה, קיבלה חנינה מנשיא המדינה שמעון פרס לאחר שהוסכם כי אבי הנכדה יוכל לבקרה

נשיא המדינה שמעון פרס חנן היום (חמישי) את ד"ר איזבלה בלפר, 71, עליה נגזרו שש שנות מאסר בפועל לאחר שהורשעה בחטיפת נכדתה לרוסיה. מתן החנינה התאפשר לאחר שבתה ואם הנכדה, מרינה בלפר, ובעלה לשעבר ירון רותם, הגיעו להסכמה לפיה יוכל רותם להיפגש עם בתו ברוסיה – מה שהוביל להסכמתו לשחרורה.

בדצמבר 2007 נגזר עונשה של בלפר בבית המשפט המחוזי בתל אביב. בלפר נאשמה כי בשנת 2001 קשרה קשר עם בתה מרינה, לחטוף את בתם המשותפת, נכדתה של בלפר. השתיים העבירו את הילדה שהייתה אז כבת ארבע לרוסיה, מדינה שאינה מחויבת לאמנת האג בדבר ההיבטים האזרחיים של חטיפה בינלאומית של ילדים.

בלפר הורשעה בקשירת קשר לביצוע פשע, חטיפה מהארץ וחטיפה ממשמורת. דינה נגזר לעונש כולל של 7.5 שנות מאסר, מהן 6 שנים בפועל והיתר על תנאי למשך שלוש שנים. השופט, ד"ר עודד מודריק כתב אז כי "לא מצאתי תנאים מצדיקים להקלה בעונש, ולא מצאתי חרטה בעדות הנאשמת כלל". בלפר צפויה להשתחרר מחר מכלא נוה תרצה. לטענת עורך דינה מיכאל עירוני היא היתה האסירה המבוגרת ביותר בכלא.

  • עוד באותו נושא:
  • חטיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully