וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון הפחית בחצי עונשו של מתעלל בילדיו

גלעד גרוסמן

7.1.2010 / 19:05

18 שנות מאסר נגזרו על אדם שנהג להתעלל בבנות זוגו ובילדיו. בית המשפט העליון קבע כי העונש סטה מהענישה המקובלת והחליט להפחית את העונש בחצי

בית המשפט העליון הפחית היום (חמישי) את עונשו של אדם שנידון ל-18 שנות מאסר לאחר שהורשע בהתעללות בילדיו ובבנות זוגו, ולאחר הכרעת הדין נמלט לארה"ב. השופטים קבעו שהמעשים אמנם חמורים, אך העונש סטה ברמת ניכרת מהענישה המקובלת, וגזרו עליו תשע שנות מאסר.

ב-2001 הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד הנאשם, שכלל שלושה אישומים בהם יוחסו לו עבירות של תקיפה בנסיבות חמורות, התעללות בקטין או חסר ישע והדחה בחקירה.

על פי כתב האישום, בשנים 1999-1996 נהג להכות את אשתו ושלושת ילדיו כשהוא משתמש באביזרים שונים. באחד הימים, כאשר האישה סבלה מחום גבוה, הוא הכניסה לאמבטיה של מים קרים, ואחר כך כפה עליה לחזור לעבודה ולדאוג לאוכל עבור בני הבית.

הוא הורשע גם שנהג להכות אישה שהיתה ה"ידועה בציבור" שלו. באחד המקרים הוא גרר אותה תוך שהוא אוחז בשערותיה לחדר השינה, שם החל לחבוט בה ולהטיח בה חפצים. כמו כן, נהג לנתק את הטלפונים בביתו ולשבור את הטלפון הסלולרי של האישה ואף לגרום לתקלות ברכבה כדי למנוע ממנה להגיע למשטרה. גם אשה נוספת שהתגוררה עמו לאחר מכן סבלה מאלימות מצדו.

ב-2003 הוא הורשע בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, התעללות בקטין או בחסר ישע והדחה בחקירה. הוא נמלט לארה"ב, שם היה נתון במעצר במשך כשנתיים. ב-2007 הוא נידון ל-18 שנות מאסר ושנתיים מאסר על-תנאי. "אכן, העבירות אותן ביצע הן קשות, מכוערות ובזויות", כתב השופט אדמונד לוי בפסק הדין. "יתרה מכך, המערער חטא בהן במשך מספר שנים, תוך שהוא נוהג באלימות כלפי בנות זוגו, ילדיהן וגם ילדיו-שלו".

הוא הוסיף שלא מדובר באדם שמעד באופן חד פעמי, אלא "במי שככל הנראה יסוד האלימות טבוע בו. כתוצאה מכך הפך המערער את חייהן של בנות זוגו לסיוט מתמשך, וגם מילדיו לא חסך את שבטו, תוך שהוא נוקט נגדם ב'שיטות חינוך' פסולות מכל פסול".

השופט לוי הבהיר שמדובר בנאשם ש"ראוי גם ראוי לכליאה ממושכת", אולם בו זמנית קבע שבית המשפט המחוזי "הפריז הפרזה רבה" בעונש שגזר עליו. לפיכך, וגם בשל העובדה שהיה כלוא בארה"ב, קיצצו השופטים את העונש לתשע שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully