וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק על פרישת פינס: "גם לי יש תחליף"

7.1.2010 / 18:40

יו"ר מפלגת העבודה התייחס להודעתו של ח"כ אופיר פינס על פרישה מהחיים הפוליטיים והבהיר שהמפלגה תעבור גם את המשבר הנוכחי. "השמועות על מותה של המפלגה היו מוקדמות"

עוז מרון

(צילום: עוז מירון, עריכת ודיאו: עידן גוראל)

יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק התייחס הערב (חמישי) בישיבת לשכת מפלגת העבודה להודעתו של ח"כ אופיר פינס לפרוש מהחיים הפוליטיים. "המפלגה חזקה מכל מרכיביה ומכל אנשיה, ולכל אחד יש תחליף, כולל לי", אמר ברק בפתח דבריו. "שמענו בצער על פרישתו של אופיר פינס, אחד הפרלמנטרים המוכשרים ביותר שהיו לנו. אני מאד מעריך ומכבד את אופיר, את תרומתו, לא רק לאורך פעילותו בכנסת אלא לכל אורך פעילותו בתנועה. היינו מעדיפים לראות אותו יחד איתנו ושתימצא הדרך בשבילו לחזור".

ברק העריך כי פרישתו של פינס לא תפגע במפלגה ואמר כי "המפלגה הזו חזקה, ולכל המספידים אותה אני אומר - השמועות על מותה היו מוקדמות מדי".

מוקדם יותר היום כינס פינס מסיבת עיתונאים בכנסת שם הודיע על כוונתו לפרוש מהכנסת וממפלגת העבודה. פינס הסביר את פרישתו בכך שניטלה ממנו יכולת ההשפעה. "אילו האמנתי שנותרה לי יכולת אמיתית להשפיע הייתי נשאר בכנסת וממשיך להיאבק, כפי שעשיתי לאורך כל שנות שליחותי", אמר. הוא תקף את מפלגתו ואמר כי "איבדנו את אמונו של למעלה מרבע העם. התדרדרנו למצב שהעבודה הרביעית בגודלה. ולמרות הכול לא עושים חשבון נפש ושועטים לכל קואליציה. הממשלה והעבודה זנחו את הערכים הבסיסיים ביותר. בדרך להישרדות כל האמצעים כשרים".

פינס גם שלח ביקורת מרומזת ליו"ר המפלגה ואמר כי "לכל איש ציבור צריכים להיות קוים אדומים. אסור שההישרדות הפוליטית תהיה בכל מחיר. עבורי הפוליטיקה היא לא בכל מחיר. בשנה האחרונה פעלתי בדרך לנסות להוות אלטרנטיבה אך לצערי הדבר לא הסתייע והגעתי למסקנה שלא יסתייע גם בהמשך. קראו לנו המורדים – אני מעולם לא מרדתי. המפלגה מרדה בערכיה ובבוחריה. אנחנו נאמנים לדרכה של המפלגה". הוא אף התייחס באופן ישיר לברק כשאמר ש"מדהים כיצד אדם עם ניסיון רע מתהדר בכישלונות כביתרון. אסור למפלגה להתפשר על מנהיגות שנכשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully