וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסגר לארה"ב חשוד בהונאה של מיליונים

גלעד גרוסמן

7.1.2010 / 17:48

הוסגר לארה"ב אזרח אמריקאי שנמלט לישראל לאחר שהואשם בהונאה של רשויות המס בהיקף של מיליוני דולרים. כעת שוקלים בפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד שותפיו הישראלים

מרווין ברקוביץ', מי שהואשם שעמד מאחורי הונאת הענק של רשויות המס הפדרליות והמדינתיות בארה"ב, הוסגר הבוקר (חמישי) לארה"ב. בפרקליטות מחוז ירושלים שוקלים כעת להגיש כתבי אישום נגד אזרחים ישראלים שחשודים כשותפיו בהלבנת כספי ההונאה בישראל.

ברקוביץ', אזרח אמריקאי, נמלט לישראל ב-2003 לאחר שהואשם במעורבות בהונאת מס בהיקף של מיליוני דולרים. על פי האישום נגדו, ברקוביץ' ושותפיו בארה"ב ובישראל הגישו במשך שנים יותר מ-4,000 בקשות מזויפות להחזרי מס לרשויות המס האמריקאיות, תוך שהוא משתמש בשמותיהם ומספרי ביטוח לאומי של אסירים המרצים את עונשם בבתי כלא בארה"ב ללא ידיעתם. על פי החשד, סכומי כסף גדולים שהושגו בדרך זו הולבנו דרך חשבונות בנק בישראל.

ברקוביץ' ושישה מעורבים נוספים בפרשה נעצרו בחודש אוגוסט במבצע משולב שנערך בארה"ב ובישראל. לאחר המעצר הגישו הרשויות האמריקאיות בקשה להסגרתו של ברקוביץ', על מנת להעמידו לדין בבית המשפט הפדרלי בעבירות של קשירת קשר לביצוע עבירה, ביצוע הונאה באמצעים אלקטרונים, ביצוע הונאה באמצעות הדואר והתחזות לאדם אחר.

בנובמבר הכריז בית המשפט המחוזי בירושלים על ברקוביץ' כבר הסגרה, לאחר שזה הסכים להסגרתו, וכעבור חודש חתם שר המשפטים על צו ההסגרה. הליכי ההסגרה בישראל נוהלו על ידי עו"ד נינה הכהן-מנצור מהמחלקה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, וחקירת פרשת ההונאה התבצעה תוך שיתוף פעולה בין רשויות ארה"ב והיחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל.

בינתיים נמשכים הליכי הסגרה כנגד שותפו של ברקוביץ', פרנקלין נובק. כמו כן, בפרקליטות מחוז ירושלים נבחנת האפשרות להגיש כתבי אישום כנגד מספר אזרחים ישראלים שהיו מעורבים, על פי החשד, בהלבנת כספי ההונאה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully