וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 חודשי מאסר לגבר שגרם למות עובר בתאונה

גלעד גרוסמן

7.1.2010 / 16:33

הנאשם, נהג מונית, פגע ברכב שנסע לפניו וכתוצאה מההתנגשות נפצעה קשה נהגת הרכב שהיתה בחודש השביעי להריונה. היא הובהלה לבית החולים אך העובר שהיה ברחמה מת

בית משפט השלום בצפת גזר היום (חמישי) עשרה חודשי מאסר על דני חורי, נהג מונית לשעבר, שהורשע באופן תקדימי בגרימת מוות ברשלנות של עובר, לאחר שפגע ברכב שבו נסעה אמו של העובר בעת שהיתה בהריון.

התאונה הטרגית התרחשה בחודש אוקטובר 2004. חורי, אז בן 21, נהג במהירות גבוהה כשברכבו שבעה נוסעים. הוא לא שמר על מרחק מהרכב שלפניו וכתוצאה מכך לא הבחין שהרכב עצר. הוא פגע ברכב, סטה לנתיב הנסיעה הנגדי והתנגש חזיתית במכוניתה של שרית שראל, שהיתה אז בחודש השביעי להריונה. כתוצאה מהתאונה נפצעה שראל באורח קשה, בין השאר בבטנה. היא עברה ניתוח קיסרי דחוף, אולם כעבור 14 שעות העובר שהיה ברחמה מת.

"הנאשם נהג ברשלנות גבוהה, כפי שהעידו נסיבות התאונה ותיאור הנוסעים לעניין אופן נהיגתו קודם לתאונה", כתב השופט בן פיילס בגזר הדין. "יודגש כי הנאשם בחר שלא להתרכז בנעשה בכביש ולהתאים את מהירותו בהתאם לכך. חומרתה של התנהגות זו עולה בבירור ונוכח נסיבות נסיעתו בכביש עירוני באזור בתי מגורים. נהיגתו של הנאשם, כמתוארת בהכרעת הדין, מהווה סטייה חמורה מנהיגה סבירה תוך יצירת סיכון של ממש לחיי אדם גם כלפי הנוסעים ברכבו. הענישה חייבת ליתן ביטוי הולם לנסיבה זו".

השופט הוסיף ש"תאונות הדרכים שהפכו מכבר לנגע ממאיר, גובות לא רק מחיר בחיי אדם אלא גם פגיעות קשות בגוף שאחריהן נותרים הקורבנות מוגבלים בגופם בליווי כאב וסבל למצער, אף עד סוף חייהם".

בן פיילס הבהיר שמבחינתו, "עובר שטרם יצא מרחם אימו, אף הוא חי, וקיים בו פוטנציאל לחיי אדם", וקבע שעל בית המשפט לגזור עונש שירתיע נהגים אחרים מלנהוג ברשלנות. בנוסך לעונש המאסר בפועל נגזרו על חורי 12 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רישיון ל-15 שנה ותשלום פיצויים בגובה 20 אלף שקל לשראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully