וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגותי: זה הזמן להחלטות אמיצות עם ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.1.2010 / 15:53

ח"כ א-סנע נפגש עם מרוואן ברגותי בכלא השרון, על רקע סרובה של ישראל לשחררו במסגרת עסקת שליט. ברגותי: "2010 צריכה להיות שנת הפיוס הפנים פלסטיני"

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) נפגש היום (חמישי) עם בכיר פתח מרוואן ברגותי בכלא השרון ושוחח עימו על תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים ועל המשבר הפוליטי בין פתח לחמאס. ברגותי אמר לח"כ א-סנע כי "לאחר יותר מ-15 שנים של משא ומתן בין ישראל לפלסטינים, אין מקום לפגישות נוספות. הגיע הזמן להחלטות אמיצות".

ברגותי אמר עוד כי הוא מאמין ששנת 2010 תהיה "שנת הפיוס הפנים-פלסטיני". הוא הוסיף כי "הבסיס לשלום בין ישראל לפלסטינים הוא סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל".

ח"כ א-סנע אמר בתום הביקור כי ברגותי, הנמצא בכלא מאז שנת 2005, הוא מנהיג אשר נבחר בבחירות דמוקרטיות. "ברגותי הוא מנהיג פופולרי בקרב הפלסטינים ומקומו הטבעי מחוץ לכלא", ציין. כזכור, לפני חמישה חודשים נבחר ברגותי כאחד מ-21 החברים בוועד המרכזי של פתח. הוא נחשב למנהיג הפופולרי ביותר ברחוב הפלסטיני ועל פי כל סקרי דעת הקהל הפלסטינים, הוא היה כובש את משרת יו"ר הרשות אם היה מתמודד לתפקיד.

ברגותי נחשב לאחד האסירים הבכירים שעליהם יש מחלוקת בין חמאס לישראל במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. בנוסף לברגותי מסרבת ישראל לשחרר אסירים נוספים כדוגמת מזכ"ל החזית העממית, אחמד סעדאת ובכירי הזרוע הצבאית של חמאס איברהים חאמד, עבדאללה ברגותי ועבאס א-סייד. חמאס הודיע השבוע למתווך הגרמני כי הוא עומד על כך שישראל תשחרר את ברגותי ואת יתר האסירים מהכלא במסגרת העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully