וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה בקשת לחיאני לקצר הרחקתו מהעירייה

גלעד גרוסמן

7.1.2010 / 12:21

בית המשפט דחה את בקשתו של שלומי לחיאני לקצר את תקופת הרחקתו מעיריית בת ים. עם זאת, הוא יוכל להתראיין שוב לאמצעי התקשורת בעוד עשרה ימים

בית משפט השלום בראשון לציון דחה היום (חמישי) את בקשתו של ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני לקצר את תקופת הרחקתו מהעירייה. לחיאני, שנעצר לפני כשבועיים בחשד לעבירות בתחום טוהר המידות, שוחרר למעצר בית והורחק מעיריית בת ים למשך 20 יום. בנוסף, נאסר עליו להעניק ראיונות לכלי התקשורת במהלך תקופה זו. לחיאני עתר לבית המשפט בבקשה לבטל את האיסורים האלה.

השופט רפי ארניה כתב בהחלטתו, כי "לא שוכנעתי כי קיימים ענייני עירייה כה דחופים אשר מצדיקים ומחייבים את נוכחותו של החשוד בעירייה. מקובלת עליי עמדת המשיבה כי נוכחותו של המבקש בעירייה שעה שנציגי המשיבה נכנסים לעירייה מדי יום ביומו, חוקרים עדים ונוטלים מסמכים הינה עניין העשוי להפריע למהלכי החקירה".

בנושא הראיונות לתקשורת כתב השופט ארניה כי ההגבלה, כשהיא מוטלת ללא הגבלת זמן, "איננה מידתית, איננה סבירה ונראית גם בלתי נחוצה", ולכן הגביל את האיסור על מתן ראיונות לתקשורת לעוד 10 ימים.

פרקליטו של לחיאני עו"ד אמנון זכרוני אמר בדיון בבקשה כי "הגענו למצב שהוא בלתי נסבל, גם מבחינת האינטרס הציבורי. מדובר בנבחר ציבור שהופקד לנהל ענייני עיר. כל יום אני מוצא את עצמי במצב מגוחך שפקידי עירייה פונים אליי לשאול אותו אם לחתום על מכרז או לא. המצב הוא בלתי נסבל".

בנושא הראיונות בתקשורת אמר עו"ד זכרוני כי "מדובר במצב שהייתי מגדיר אותו כשערורייה ציבורית. אני רוצה להזכיר לבית המשפט את הנסיבות המיוחדות ששררו באותה העת, שהתבטאו בזימון עיתונאים לפתח ביתו, שלפי הערכתנו מי שדאג לזימון העיתונאים היו גורמי חוק ... מעבר לזה היו הדלפות שנובעות מן החומר המשטרתי. גם אזרח מן השורה זכאי להגן על עצמו, והדבר מקבל תוקף מיוחד לגבי איש ציבור. מאחר שמועלות האשמות וטענות כלפיו הוא חייב להגיב עליהן". זכרוני הוסיף כי "האיסור הזה וההדלפות מזכיר לי מה שהיה מקובל במשטרים חשוכים".

בא כוח המדינה רפ"ק ערן מלכה התנגד לבקשותיו של לחיאני מטעמים של טובת וקידום החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully