וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסור בשוטרים? לא בגדה המערבית

יהושע בריינר

7.1.2010 / 6:50

לפי נתונים שהוצגו בכנסת, ביהודה ושומרון משרתים יותר שוטרים מאשר בכל מחוז אחר בארץ. ארגון זכויות האדם ביש"ע: "זו אכיפת יתר, חסרת פרופורציות וסבירות"

ארגון זכויות האדם ביש"ע מבקש להעביר שוטרים המשרתים ביהודה ושומרון למחוזות אחרים בארץ. זאת בעקבות נתונים שמסר השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' לוועדת הפנים של הכנסת, לפיהם באופן יחסי המשטרה מקצה מספר שוטרים גדול יותר עבור המתנחלים מאשר לשאר המחוזות בישראל. לפי הנתונים, ביהודה ושומרון משרתים בממוצע 3.8 שוטרים על כל אלף אזרחים, לעומת 3.2 בלבד בשאר חלקי הארץ.

חשיפת הנתונים באה בעקבות מכתב ששלח ארגון הזכויות לפני מספר חודשים, על רקע אירועי האלימות הקשים, בו טענו כי קיימת אכיפה סלקטיבית של משטרת ישראל נגד מתנחלים, בשל מספר השוטרים הגבוה ביהודה ושומרון. הנתונים אינם כוללים את שוטרי מג"ב, מה שמעלה את מספרם הממוצע של השוטרים בגדה. הסיבה למספר הגבוה של השוטרים, לפי במכתבו של אהרונוביץ, היא כי הדבר נובע "ממדיניות המשטרה להתמודדות עם אוכלוסייה ופשיעה יחודיות", כהגדרת השר לביטחון פנים במכתבו ליו"ר וועדת הפנים בכנסת.

"המסקנה העיקרית מנתונים אלה היא שרב מאד המרחק בין הסיסמאות והקלישאות המופרחות בתקשורת ובשיח הציבורי על אכיפת החוק ביהודה ושומרון, ובין המציאות", אומרת יו"ר ארגון זכויות האדם ביש"ע אורית סטרוק. "המציאות העולה מהנתונים מלמדת על אכיפת-יתר חסרת פרופורציה וסבירות, על השקעת משאבי משטרה בקנה מידה עצום, תוך רמיסת זכויות האזרח של המתיישבים מחד, ועל חשבון אזרחי ישראל במחוזות אחרים מאידך. נשאלת השאלה מהי ההצדקה החוקית והחוקתית לכך? ומדוע מוסתרת מעיני הציבור לאורך שנים התמונה האמיתית של אכיפת החוק ביהודה ושומרון, ומדוע מוצגת במכוון, לאורך שנים, תמונה שאין לה דבר וחצי דבר עם המציאות. אנו מקווים שהכנסת תדע לדרוש מבכירי מערכת האכיפה תשובה לשאלות אלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully