וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי נערך להשתלטות על חברת תנובה?

מאת יורם גביזון

7.1.2010 / 9:40

על פי הערכות, מאיר שמיר ואיציק בדר מתכננים להציע לזהבית כהן, מנכ"ל איפקס, 285 מיליון יורו - סכום שיכפיל את השקעתה בניכוי חלקה בדידווידנד שהעניקה תנובה

חברת מבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר ואגודת האחזקות של הקיבוצים נערכים לרכישת חלקה של איפקס (56.1%) בחברת תנובה. מבטח שמיר מחזיקה כיום ב-20.7% ממניותיה של תנובה ואגודת האחזקות של הקיבוצים ב-23.2%.

מבטח שמיר ואגודת האחזקות של הקיבוצים והמושבים, המנוהלת על ידי איציק בדר, בן דודו של מאיר שמיר, השלימו באחרונה מימון מחדש של מרכיב החוב הבנקאי ששימש לרכישת מניות תנובה בינואר 2008 על פי שווי חברה של 989 מיליון דולר. המימון המחודש של עסקת תנובה ניתן למבטח שמיר ואגודת האחזקות של הקיבוצים מבנק הפועלים ומהבנק הבינלאומי. אלה מימנו גם את רכישת תנובה בינואר 2008, אם כי חלקו של הפועלים במימון מחדש גדל על חשבון הבינלאומי.

כחלק מהמימון מחדש מבטח שמיר והקיבוצים הגיעו להבנות עם הבנקים על קבלת מימון גם לרכישת חלקה של איפקס בתנובה. שמיר ובדר מתכננים לרכוש את מרכיב ההון העצמי בהשקעה של איפקס ולקבל על עצמם את המימון הבנקאי של ההשקעה בתנובה. איפקס השקיעה 172 מיליון יורו מהונה העצמי בתנובה כחלק מהשקעה כוללת של 382 מיליון יורו בחברה.

על פי הערכות, שמיר ובדר מתכננים להציע לזהבית כהן, מנכ"ל איפקס, סכום שיכפיל את השקעתה בניכוי חלקה בדידווידנד שחילקה תנובה, כלומר, 285 מיליון יורו. מבטח שמיר ואגודת האחזקות מעריכים שעסקה לרכישת חלקה של איפקס בתנובה תיתכן כבר ב-2010. זאת, בין היתר משום שאיפקס יורופ, שביצעה את ההשקעה בתנובה, הציגה תוצאות מאכזבות בהשקעותיה האחרות ועשויה להידרש למימוש מוצלח שיאפשר לה לבצע חלוקה למשקיעיה. עד כה לא ביצעה איפקס יורופ חלוקה כלשהיא למשקיעים.

הקרן שהושקה במארס 2007, ביצעה 15 השקעות בהיקף כולל של 4.9 מיליארד יורו שהוא 43% מהסכום לו התחייבו המשקיעים בקרן. תיק ההשקעות של הקרן מוערך ב-3.9 מיליארד יורו נכון לסוף ספטמבר 2009, כלומר, נמוך ב-23% ביחס להשקעה. רכישת השליטה בתנובה היא ההשקעה הטובה ביותר של הקרן ואחת משתי השקעות שבהן השיגה תשואה חיובית עד כה.

תנובה הציגה בינואר יוני 2009 רווח תפעולי תזרימי של 770 מיליון שקל, כלומר, עלייה של 23% ביחס לתקופה המקבילה ב-2008. מחזור המכירות של תנובה הגיע ל-7.2 מיליארד שקל בינואר יוני 2009, בדומה למחזור בתקופה המקבילה ב-2008.

בתגובה אמר איציק בדר, מנכ"ל גרנות ואגודת האחזקות של הקיבוצים: "לארגונים יש הבנה עם הבנקים להיות שותפים במהלך הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully