וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה לרצוח בת משפחה ונשלח ל-15 שנה בכלא

רמי שני

6.1.2010 / 20:32

עטיה אל עביד הגיע לפני כשנתיים לביתה של קרובת משפחתו ביישוב שגב שלום וניסה לרצוח אותה על רקע חילול כבוד המשפחה. בנוסף, הוא היכה בראשו של בנה בן ה-10

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) 15 שנות מאסר בפועל על עטיה אל עביד משגב שלום, שהורשע בניסיון רצח של קרובת משפחתו המתגוררת אף היא ביישוב. אל עביד הגיע לפני כשנתיים לביתה של בת משפחתו, ביקש מבנה מטען לטלפון נייד וכוס מים וכאשר האישה באה לברכו לשלום, הוא הצמיד אותה לקיר, נטל חרב שהיתה תלויה על הקיר וחבט בה לעיני ילדיה. אל עביד היכה פעם אחר פעם בראשה של קרובת המשפחה וכן בראשו של בנה בן ה-10. כתוצאה מכך נגרמה לילד פציעה בראש. בן נוסף שניסה להגן על האישה ספג אף הוא חבטות מאל עביד. לאחר מכן אל עביד הפיל את קרובת המשפחה לרצפה, הניח את רגלו על בטנה וניסה לדקור אותה באמצעות החרב. שכן שהוזעק למקום, הצליח להדוף את אל עביד.

אל עביד הורשע על פי כתב אישום שהוגש נגדו על ידי עו"ד יואב עטר מרפקליטות המדינה. כתב האישום ייחס לאל עביד סעיפים של ניסיון רצח, גרימת חבלות חמורות ועוד. פרקליטו של אל עביד טען כי מרשו ביצע את המעשה על רקע שמועות של חילול כבוד המשפחה מצדה של האישה. לדבריו, אל עביד הביע חרטה על האירוע. הפרקליט ביקש שלא להחמיר בעונש מרשו, לאור נסיבות אישיות שהביאו אותו לבצע ניסיון לרצח ואת התנדבותו לשירות ביחידה לוחמת בצה"ל, שם אף היה מועמד לקבל תואר של חניך מצטיין פלוגתי. הסניגור הוסיף עוד שמרשו ניסה מספר פעמים להתאבד והשתחרר בשל כך מצה"ל. כמו כן, טען הפרקליט כי אל עביד הידרדר לשימוש באלכוהול וסמים והוחרם על ידי משפחתו ובשל כך הוא ניסה להשיב את כבודו בביצוע המעשים שבהם הורשע.

עורך הדין עטר טען מנגד כי הדברים שאותם ביצע אל עביד נעשו ללא התגרות מצדה של האישה או משפחתה. לדבריו, חוות הדעת של שירות המבחן, אינה מאפשרת לתלות את המעשים במצב אישי קשה. "אל עביד סובל מהפרעות נפשיות ואין בחוות הדעת כדי להקל בעונשו". השופטים ברוך אזולאי, נתן זלוצובר וצילה צפת קבעו שאל עביד ביצע את מעשיו באלימות ואכזריות מתוך כוונה להמית את קרובת המשפחה. בהכרעת הדין צוין כי אל עביד הגיע לבית המתלוננת בתואנת שווא כשידוע לו שבעלה אינו בבית וביטא במהלך התקיפה את כוונתו המילולית לקטול אותה מפני שפגעה בכבוד המשפחה. בית המשפט גזר על אל עביד כאמור 15 שנות מאסר ואף פסק כי עליו לשלם למתלוננת פיצויים בסכום של 50 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully