וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירה בעת סכסוך חמולות ונשלח ל-7 שנים בכלא

רמי שני

6.1.2010 / 20:22

צעיר מרהט ירה בחבר חמולה יריבה בעיר ופצע אותו. בנוסף, הוא הורשע בשוד, בהכנת בקבוקי תבערה ובשיבוש הליכי משפט. השופט: "על כל דבר שטות מתפתחת תגרה"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) עונש של שבע שנות מאסר בפועל על מוחייה אלכמלאת, בן 25 מרהט. אלכמלאת הורשע בירי מכוון אל אדם במהלך סכסוך חמולות שהיה בישוב, בשוד מכולת ובקשירת קשר לביצוע פשע, הכולל הכנת בקבוקי תבערה ורכישת תחמושת לאקדח.

השופט נתן זלוצובר החליט להחמיר בעונשו ונימק את הדבר בכך כי "העבירות בהן הורשע אלכמלאת חמורות ומעידות על כך שהאיש הוא אלים ומסוכן. הוא ביצע עסקאות בנשק, השתמש בנשק באופן אלים ופוגעני לצרכים של סכסוך בשבט, קשר קשר לייצור בקבוקי תבערה ורכישת כדורים לאקדח, הכל כדי להשתמש בתוצרי הייצור בסכסוך שתואר לעיל". השופט המשיך ואמר כי "כמו כן הוא הורשע בעבירה של שיבוש מהלכי משפט, כאשר קיבל להסתרה בחזקתו אקדח ששימש לרצח בעת ניסיון שוד. אמנם עבירה זו לא קשורה לסכסוך, אך מעידה על כך שהנאשם הפנים סולם ערכים עברייני. על כל האמור יש להוסיף, כי הנאשם ביצע את עבירות האלימות בהן הורשע שעה שמתנהל בעניינו משפט בבית משפט השלום בגין עבירת אלימות אחרת בה הורשע".

"לצערי", הוסיף השופט, "אנו מורגלים בבית משפט זה בסכסוכי חמולות. על כל דבר שטות מתפתחת תגרה, שמתפתחת לסכסוך בין משפחות, שמתפתח לסכסוך בין חמולות ואף בין שבטים. לעתים הסכסוך מתחיל מדחיפות או קללות בין שני ילדים, שמתפתח לאלימות קשה בין בגירים רבים ואף לרצח שכמובן גורר נקמת דם שגוררת עוד נקמת דם, הכל כביכול כדי להגן על הכבוד שנפגע, כאשר הערך של קדושת חיי אדם, משקלו נמוך יחסית מול הערך של שמירה על הכבוד". השופט אמר כי "בחברה מתוקנת מי שחש שפגעו בו שלא כדין פונה למערכת אכיפת החוק ומבקש את הגנתה. הנאשם, כמו רבים אחרים דוגמתו, בחר באופן ברור, מוקצן ועברייני להתעלם מהחוק, תוך שמינה עצמו למי שישליט חוק וסדר על פי הבנתו בדרכים אלימות המתעלמות מהערך של קדושת חיי האדם. מובן שאין להשלים עם התנהגותו האלימה, הבריונית והעבריינית של הנאשם, יהיה המניע לכך אשר יהיה ואפילו בעיני עצמו הוא מגן, כביכול, על משפחתו ונוקם בכך, לדעתו, את הפגיעה הנטענת בכבוד של משפחתו".

זלוצובר הביא בחשבון בגזר הדין את העובדה, שהאיש שנפגע מהכדורים שירה אליו אלכמלאת, לא נפצע באופן חמור מאוד וכן את העובדה שהוא הודה בעבירות שיוחסו לו. בנוסף לשנות המאסר, הוא הטיל על אלכמלאת לפצות את הנפגע בסכום של 20 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully