וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות בבריטניה: מרד נגד רה"מ בראון

טליה שחר

6.1.2010 / 19:52

השלג העז שמכסה את לונדון אינו גל הקור היחיד שתוקף את ראש ממשלת בריטניה. חודשים לפני בחירות, שני שרים לשעבר ממפלגת הלייבור קוראים לקיים הצבעה חשאית לגבי מועמדותו של בראון

הצרות של ראש ממשלת בריטניה מתגברות. שני חברי ממשלה לשעבר ניסו היום (רביעי) לערער על מעמדו של גורדון בראון וקראו לו לפתור "פעם אחת ולתמיד" את בעיית המנהיגות במפלגת הלייבור. השניים, ג'ף הון ופטרישה היואיט, דרשו לקיים הצבעה חשאית של חברי פרלמנט מהלייבור בנוגע לשאלה האם בראון צריך לעמוד בראש המפלגה בבחירות ביוני. הצעד הוא ביטוי נוסף לחוסר שביעות הרצון המתמשכת לגבי מנהיגותו של בראון לקראת הבחירות, בהן צפוי לנצח, לפי הסקרים, המועמד מטעם מפלגת השמרנים דייויד קמרון.

"רבים מחברינו הביעו את תסכולם לגבי הדרך שבה שאלת המנהיגות משפיעה על הביצועים הפוליטיים שלנו", כתבו הון והיואיט לחברי הפרלמנט מהלייבור. "לפיכך, הגענו למסקנה שהדרך היחידה לפתור את הנושא הזה היא לאפשר לכל חבר לבטא את דעותיו בהצבעה סודית".

חברי הפרלמנט של הלייבור אינם יכולים לכפות התמודדות על ראשות המפלגה. חברי הלייבור יכולים לקבוע בחירות לראשותה רק על ידי הצבעה בוועידת המפלגה. גם תזמון המכתב מפתיע, מכיוון שרבים חושבים שאין מספיק זמן למנות מנהיג במקום בראון.

על פי ה-BBC, נראה שבראון למד על המכתב רק היום בבוקר. ממשרדו נמסר כי הוא "ממשיך בעבודה", ורבים משרי הממשלה הביעו בו תמיכה. "כפי שתראו היום, הקבינט עומד מאחורי ראש הממשלה גורדון בראון, כמו גם מפלגת הלייבור בפרלמנט. תמיד היו רעשים, יש כאלה בכל מפלגה פוליטית", אמר אד בולס לרשת סקיי.

מפלגות האופוזיציה הגיבו בסיפוק על ההתפתחות האחרונה. יו"ר מפלגת השמרנים אריק פיקלס אמר ל-BBC: "יש לנו עכשיו מצב שבכל יום חבר פרלמנט של הלייבור יוצא נגד ראש הממשלה. זה חוסר אחריות שיש לנו מפלגת לייבור בעלת תפקוד כה גרוע ומפולגת שמנהלת את המדינה". דני אלכסנדר, ראש מטה מנהיג מפלגת הליברל דמוקרטים, אמר שמפלגת הלייבור "איבדה תקווה" לנצח בבחירות. "חברי הפרלמנטים של הלייבור הם כעת במאבק נואש לשמור על כיסאותיהם ולצמצם את התבוסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully