וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: העימותים ברפיח - בגלל הגדר המצרית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.1.2010 / 19:29

דובר הארגון התייחס למהומות שפרצו בגבול עזה-מצרים ואישר כי מקורן בזעם של העזתים על גדר הפלדה שנבנית כדי למנוע הברחות. חמאס קורא למצרים לחקור את האירועים

רויטרס

(צילום: רויטרס)

דובר חמאס סאמי אבו זוהרי אמר היום (רביעי) בתגובה למהומות שפרצו בגבול עזה-מצרים, כי הן נגרמו בשל הזעם הרב של תושבי עזה על גדר הפלדה שבונה מצרים בגבול במטרה לעצור את ההברחה לרצועה. אבו זוהרי הבהיר כי חמאס אינו מעוניין בהלהטת הרוחות ובעימות עם מצרים. "אנו מבקשים פתרונות של שלום למחלוקות בינינו, בעיקר לכל מה שנוגע לבניית גדר הפלדה בגבול", הוסיף. דובר משרד הפנים של חמאס, איהאב רסין, קרא למצרים לחקור את התנהגות כוחות הביטחון המצרים בגבול והבטיח כי חמאס יחקור את התנהגות אנשיו.

חבר הפרלמנט מטעם חמאס, סלאח ברדוויל, הביע צער על התקרית שאירעה מוקדם יותר ובה נהרג שוטר מצרי. הוא קרא לכל הצדדים לנקוט באיפוק לנוכח האירועים האחרונים ולהפסיק את ההסתה ההדדית בכלי התקשורת, "שכל מטרתה להעמיק את המשבר בינינו". הוא קרא בנוסף להנהגה המצרית לדון מחדש בבנייתה של גדר הפלדה בגבול מצרים-עזה. בחמאס טוענים כי מספר הפצועים הפלסטינים בתקריות עומד על 35, כשחמישה מהם פצועים באורח קשה.

בתוך כך, שיירת פעילי שמאל עולמית שניסתה להיכנס במהלך הלילה לרצועה, הצליחה הערב במשימתה. בשיירה חברים פעילי שלום בינלאומיים שמטרתם "לשבור את המצור על עזה". בראש המשלחת עומד חבר הפרלמנט הבריטי ג'ורג' גאלווי. שיירת הפעילים לרצועה כוללת עשרות כלי רכב ועליהם סיוע רפואי, תרופות ומזון.

במהלך הלילה התפתחו עימותים בין שוטרים מצרים לפעילי הסיוע של ארגון "ויוה פלסטינה" בנמל אל-עריש. הפעילים חסמו כניסות, יידו אבנים והתבצרו במקום תוך שהם מחזיקים בארבעה שוטרים. המשטרה ירתה גז מדמיע, וכ-55 מהפעילים נפצעו במהלך הלילה, כך דיווחו רופאים מקומיים.

כתב סוכנות רויטרס במצרים דיווח הלילה כי ראה את אנשי הביטחון המצרים מיידים אבנים לעבר קבוצה של 520 מאנשי המשלחת שהתקדמה בשיירה לכיוון הגבול עם הרצועה. משטרת מצרים עצרה שבעה מהמפגינים והשתמשה בתותחי מים על מנת לפזר את שאר אנשי המשלחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully