וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות מיוחד יסדיר הופעת קציני צה"ל בכנסת

פנחס וולף

6.1.2010 / 18:09

בעקבות טענות יושבי ראש ועדות בכנסת לפיהן קציני צה"ל שהוזמנו לדיונים לא הגיעו אליהם, הוחלט על הקמת צוות הידברות בין הכנסת למשרד הביטחון

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין הודיע הערב (רביעי) כי יוקם צוות הידברות בין הכנסת למשרד הביטחון לגיבוש כללים להשתתפות קצינים בוועדות הכנסת. הצוות יורכב מריבלין ומסגן שר הביטחון מתן וילנאי, והשניים ייפגשו עם ראשי ועדות שהתלוננו ששר הביטחון אהוד ברק הורה לקצינים לא להגיע לדיון בוועדות שבראשותם.

ברק הבהיר היום לריבלין כי בניגוד לטענות שהעלו נגדו, לא ניתנה כל הנחיה לאנשי מערכת הביטחון לא להגיע לדיונים במשכן. ההבהרה הגיעה בעקבות מכתבו של יו"ר הכנסת לשר הביטחון, בו מתח ביקורת על התופעה עליה התריעו באוזניו יושבי-ראש ועדות בכנסת, ולפיה קצינים נמנעים מלהשתתף בדיוני ועדות למרות שהוזמנו, לכאורה בהוראת השר. ריבלין כתב לברק כי הוא רואה בחומרה את סיכול היכולת לפקח פרלמנטרית על מערכת הביטחון.

במכתב התשובה ששיגר היום ברק לריבלין, הוא מציין כי אנשי מערכת הביטחון משתתפים בעשרות דיוני ועדות מדי חודש, וכי רק בחודש החולף הם הוזמנו לחמישים דיונים, לעתים בהתראה קצרה. עם זאת, ברק מציין, כי "לא אחת מדובר בדיונים העוסקים בסוגיו פוליטיות רגישות, ומעורבות הקצינים בדיונים יוצרת סיטואציות לא רצויות מבחינת מעורבות צה"ל בהן".

לאור זאת הודיע היום ריבלין כי הוא מאמץ את ההצעה שהעלה ברק, ליצור מנגנון הידברות בין הכנסת לבין משרד הביטחון, כדי להסדיר כללים להופעת קצינים בדיוני הוועדות. סוכם, כי סגן שר הביטחון, מתן וילנאי ויו"ר הכנסת ייפגשו עם יושב ראש הוועדות שהתלוננו על היעדרותם של הקצינים, כדי ללבן את הנושא ולהסדיר את אופי השתתפותם בדיונים.

ריבלין הביע סיפוק מהבהרת השר ואמר: "יש לעשות מאמץ להשאיר את צה"ל מחוץ לוויכוח הפוליטי, שהוא לעתים בלתי נמנע בדיוני הוועדות, ועל כן נכון יהיה למצוא נוסחה שתאפשר את השתתפותם של קצינים בדיונים, תוך מאמץ שלא יעמדו נוכח מצבים שאינם נכונים ואינם בריאים למעמדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully