וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ': ננקוט יד קשה נגד עברייני מין

6.1.2010 / 17:55

"אין להשלים עם זוועות כפי שראינו בימים האחרונים", אמר השר לביטחון הפנים בעקבות רצח לאון קלנטרוב בן ה-7 והפעוטה פרומה אנשין. לדבריו, גופי האכיפה יפעלו בחומרה נגד פדופילים סדרתיים

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

צוות השרים המיוחד שהוקם כדי להחליט על התמודדות של כל המערכות עם תופעת עבריינות המין כלפי קטינים, החליט היום (רביעי) על צעדים ראשוניים בטיפול מול אותם עבריינים. הצוות שבראשו עומד שר המשפטים יעקב נאמן וכולל את השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', שר הרווחה יצחק הרצוג וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הודיע על החלטתו להרחיב את חוק "חובת הדיווח על עבירות מין בקטינים", גם למי שאינו בן משפחה או אחראי לאותו קטין. משמעות ההחלטה היא שכל אדם שיידע על ביצוע עבירות מין בקטין, יחויב לדווח על כך.

השר אהרונוביץ' התייחס לאירועים הטרגיים האחרונים ואמר במליאת הכנסת כי "אני קורא לכל היושבים כאן, לא להטיל אחריות. באתי להשיב אף ששרים אחרים יכלו להגיע. ראינו אירועים קשים מאוד בשבוע האחרון ויותר. יש כאן התא המשפחתי, השלטון המקומי, יש את מערכת הבריאות, שינויי חקיקה ויש גם אכיפה ומשטרה. כשהיא מתערבת, לרוב זה מאוחר מדי".

אהרונוביץ' הוסיף כי "מקרי הרצח האחרונים הינם חמורים ביותר ואין לעבור עליהם לסדר היום. הטיפול באלימות ועבירות מין נגד ילדים ייעשה ביד קשה בידי גופי האכיפה ובמקביל, במסגרת צוות השרים שהוקם. אין להשלים עם זוועות כפי שראינו בימים האחרונים. הציבור בישראל לא משלים עם מצב של חוסר עשייה ותגובה והוא צודק. צריך לחבר את כל המשרדים הרלוונטים יחדיו ולפעול במהירות".

בתוך כך, אהרונוביץ' הודיע היום כי בכוונתו לבחון שורת צעדים נוספים. לדבריו, "אגביר את פעילות האכיפה בתחום ואת שיתוף הפעולה עם משטרות בחו"ל כדי למפות ולאתר את עברייני המין, תוך כדי קבלת מידע מהאינטרפול על מעורבות גולשים ישראלים בחומרי תועבה פדופילים. אפעל להגדלת יחידת הפיקוח של השב"ס המפקחת כיום על מאות עברייני מין שהשתחררו מהכלא". השר גם הודיע כי בכוונתו להמליץ ליזום חקיקה שתאפשר פיקוח על תנועתם ומיקומם של עברייני מין משתחררים ולבחון אפשרות חוקית להציע לעבריין סירוס כימי וכן אשפוז בכפייה של עברייני מין, בדגש על פדופילים סדרתיים.

צוות השרים המיוחד להתמודדות עם עבריינות המין המופנית כלפי קטינים, יגבש הצעת חוק שתאפשר למעסיקים פרטיים לקבל אישור מהמשטרה בדבר היעדר הרשעות בעבירות מין לגבי עיסוקים שונים. צוות השרים החליט גם להוסיף תקנים לחוקרי ילדים וחוקרים למוגבלים במשרד הרווחה, כדי לקצר את ההמתנה הממושכת. עוד הוחלט כי בכל מחוז יוקם שיורכב מנציגי משרדי ביטחון הפנים, הרווחה והבריאות, שיקבעו את הסדרי שיתוף הפעולה בתופעות של פגיעה מינית בקטינים. הצעות החוק יוגשו בתוך שבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully