וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: פטור ממע"מ על המים

עומר רבין

6.1.2010 / 16:35

לאחר שתעריפי המים עלו ב-25%, הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיה יבוטל תשלום המע"מ על אספקת מים. ח"כים: "מים הוא מצרך חיוני, וגורלו כזה של פירות וירקות"

האם לצד הייקור החד במחירי המים נקבל בקרוב הקלה מסוימת מהמדינה? הצעת חוק חדשה שהניחו היום (רביעי) על שולחן הכנסת חברי הכנסת אלכס מילר ופאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) קוראת לבטל את תשלום המע"מ על אספקת מים ועל שירותי ביוב במטרה להביא להוזלה משמעותית במחירם לציבור.

"יש להבין שמים הוא מצרך חיוני וכשם שממשלת ישראל החליטה לא להטיל מע"מ על פירות וירקות, כך ראוי לנהוג גם במים", הסביר מילר. "הצעת החוק מבקשת לתת פיתרון מיידי לעול הכבד המוטל על משקי בית רבים בכל הנוגע לתשלום על המים – הציבור תורם תרומה נכבדת גם כך להצלת משק המים בישראל והגיע הזמן שגם קופת המדינה, ולא רק המשרד לתשתיות לאומיות, תיתן ידה למאמץ הלאומי". מילר ציין עוד כי עד שנת 2001 לא חויבו רוב מדינת ישראל בתוספת מע"מ על המים, והמס התווסף למחיר רק עם הקמת תאגידי המים והביוב לפני פחות מעשור.

עםחברי הכנסת החתומים על ההצעה נמנים נציגים מכל קצוות הקשת הפוליטית, ובהם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה), ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה), ח"כ כרמל שאמה (הליכוד) וח"כ יוחנן פלסנר (קדימה).

ההצעה הוגשה על רקע ייקור חד של 25% בתעריפי המים שנכנס לתוקפו בסוף השבוע עם תחילת השנה האזרחית החדשה. בימים האחרונים מצויים מחירי המים במרכז עימות מתוקשר בין מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, לבין שר האוצר ופקידי משרדו אשר מסרבים ליישם את לקחי הביקורת של המבקר ולהשהות את ייקור מחירי המים לצרכנים הביתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully