וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה למצרים: הכניסו פעילי הסיוע לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.1.2010 / 14:56

שר החוץ הטורקי אחמד דאווט אולו ביקש מעמיתו המצרי לשחרר את פעילי השלום שנעצרו בדרכם לרצועה ולאפשר את מעברם. חמאס: "המצרים תקפו את חברי המשלחת"

מצרים וטורקיה ממשיכות לנהל מגעים בנושא מעצרם של פעילי שלום בינלאומיים במצרים בעקבות מהומות שפרצו אמש בצפון סיני. הפעילים הפגינו אמש במחאה על כך שמצרים לא התירה להם להיכנס לרצועה דרך מעבר רפיח על מנת "לשבור את המצור על עזה". שר החוץ הטורקי אחמד דאווט אולו נחלץ לעזרת המפגינים וביקש היום (רביעי) מעמיתו המצרי אחמד אבו אל-רייט לשחרר את העצורים ולאפשר להם להיכנס לעזה.

דובר הפעילים, זאהר ביראווי, מסר לרשת אל-ג'זירה כי עדיין מתנהל משא ומתן על מנת למצוא פשרה. על פי הדיווחים, השלטונות במצרים לא אפשרו אתמול מעבר של 48 מכוניות פרטיות במסגרת שיירת הפעילים לתוך רצועת עזה. "מכוניות אלו לא יכולות לעבור דרך מעבר רפיח שנועד למעבר ציוד רפואי ובני אדם", מסרו מקורות מצרים, שרמזו עוד כי המכוניות יוכלו לעבור דרך מעברים ישראלים.

חבר הפרלמנט הבריטי ג'ורג' גאלוויי, העומד בראש משלחת הסיוע, אמר לאל-ג'זירה כי הפעילים מסרבים לדרישה המצרית להכניס את המכוניות דרך מעבר ישראלי משום שהם יודעים שישראל לא תאפשר זאת. הרשת דיווחה עוד כי כל האנשים שנפצעו אתמול בעימותים עם כוחות הביטחון המצרים יצאו מבתי החולים. שישה מהפעילים עדיין עצורים.

ארגון חמאס גינה את כוחות הביטחון המצרים "שתקפו", כלשונו, את חברי המשלחת. דובר הארגון פאוזי ברהום הוסיף כי התנהגותה של מצרים מוכיחה כי היא אינה מעוניינת בהסרת המצור מעל רצועת עזה. במקביל קראו 14 ארגונים אירופים להפגין מול בנייני השגרירויות המצרית בארצם במחאה על התנהגותה של מצרים לחברי המשלחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully