וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל אינה מדינת לאום אלא מדינה מלאימה"

ניר יהב ופנחס וולף

6.1.2010 / 14:29

כך אמר ח"כ אחמד טיבי לאחר שהכנסת דחתה ברוב גדול את הצעת החוק שלו להקצות באופן שיוויוני קרקע לכלל האזרחים - יהודים וערבים. ח"כ טיבי: "ישראל נרתעת מעקרון השיוויון האזרחי"

הכנסת דחתה היום (רביעי) ברוב של 59 קולות נגד 14 הצעת חוק של ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) להקצאה שוויונית של קרקע לכלל האזרחים, יהודים וערבים כאחד.

בתגובה אמר ח"כ טיבי כי הכנסת תמיד התנגדה לעקרון השוויון, "דבר המנוגד להגדרה דמוקרטית". במהלך הדיון הגיב טיבי לדברי שר השיכון אריאל אטיאס לפיהם קיים שוויון בשיכון וקרקע, ענה ואמר כי "ישראל היא לא מדינת לאום אלא מדינה מלאימה".

ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ (האיחוד הלאומי) אמר לטיבי: "אם לא טוב לך, סע לירדן". והאחרון ענה: "אני לא תובע לגרש שום אזרח, אבל אם כבר מישהו רוצה לגרש מישהו, מי שהגיע אחרון עוזב ראשון. הבנת את זה? אני לפחות לא גנבתי אדמה, לא הפקעתי בית ולא הרגתי אנשים. הבאתי חיים לאנשים בניגוד אליך שאתה חי על דיכוי של עם אחר. זה ההבדל בינינו. יש אנשים שהערך דמוקרטי מפריע להם. יש כאלה שאומרים זאת בריש גלי".

טיבי התייחס גם להצעת החוק של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) לפיה חברי הכנסת יצטרכו להצהיר אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית. "אתה שומע את מה שאתה אומר?", הוא פנה לרותם, "הרי אנחנו קורבן של הציונות, אתה רוצה שנשבע אמונים לתנועה שנישלה אותנו מאדמתנו. למה להסתפק בחוקים? צריך לכתוב על כל המוצרים "לא יוכל להשתמש במוצר הזה מי שלא מכיר במדינת ישראל כמדינה ציונית". מעולם לא הייתה כנסת כל כך בלתי סובלנית. יש כאן תהליך של לאומיות קיצונית".

שלשום ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה ברוב קולות את הצעת החוק להקצאת הקרקעות השיוויונית. השרים דן מרידור ויצחק הרצוג נמנעו בהצבעה. ח"כ טיבי מסר בתגובה כי ממשלת ישראל "הוכיחה שוב כי היא נרתעת מעקרון השיוויון האזרחי". לדבריו "הממשלה שאישרה את חוק הסלקציה של הח"כים דוד רותם וישראל חסון, מתנכרת לזכויות הערבים, הורסת להם בתים ולא מאפשרת בניית ישוב ערבי חדש מאז 48'. הממשלה נכשלה באתגר שהצבתי בפניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully