וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורשע צעיר שביקש להצית דירות של ערבים

גלעד גרוסמן

6.1.2010 / 13:21

ביהמ"ש הרשיע צעיר בן 19 שייצר בקבוקי תבערה במטרה להצית דירות בבעלות ערבים בשכונת התקווה בת"א. "הצעיר תכנן את המעשים כנקמה על העימותים בעכו ביום כיפור ב-2008"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (רביעי) את הצעיר אליהו אהרוני, בן 19, בעבירות של קשירת קשר להצתה ממניעים גזעניים, נשיאת נשק וייצור נשק. אהרוני הורשע בכך שייצר בקבוקי תבערה במטרה להצית דירה בבעלות ערבי בשכונת התקווה בתל אביב, זאת בעקבות המהומות בין יהודים לערבים בעכו ביום כיפור ב-2008.

על פי הכרעת הדין, בעקבות המהומות בעכו התגבשה אצל אהרוני, שהיה אז בן 18, כוונה לפגוע באזרחים ערבים. הוא נפגש עם אחרים בעלי כוונות דומות ותכנן עמם להצית באמצעות בקבוקי תבערה בתי מגורים בשכונת התקווה, בהם התגוררו ערבים.

אהרוני הודה כי קיבל לידיו פתק ובו כתובת של דירה שבה מתגורר תושב ערבי במטרה להצית אותה - אך מכחיש שידע מי מתגורר בה. הוא הודה גם שיצר שני בקבוקי תבערה, אולם טען כי הסתיר אותם ולא ביצע בסופו של דבר את ההצתה. פרקליטו של אהרוני, עו"ד מנחם רובינשטיין, טען שמעשיו אינם מספקים להרשעה בעבירות בהן הואשם וכן כי הוא זכאי לפטור מאחריות פלילית עקב חרטה ולאור העובדה כי לא ביצע את ההצתה בסופו של דבר.

"זו עובדה שהוא הסכים לתת ידו לביצוע פשע כלפי ערבים בשל היותם ערבים והסכמתו זו נעשתה במסגרת אותה התכנסות שבה הושגה ההבנה בדבר המטרה האמורה. העובדה שהנאשם אינו שונא ערבים ואין לו דבר נגד מי מהם, כלשונו, לא הניעה אותו להסתייג מן הקשר הפלילי ומכאן אחריותו לדבר", כתב השופט עודד מודריק בהכרעת הדין בה הרשיע את הצעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully