וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכנסת נלחמים בניסויים בבעלי חיים

פנחס וולף

6.1.2010 / 13:00

הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק האוסרת ייבוא ושיווק מוצרי קוסמטיקה וחומרי ניקוי שבתהליך ייצורם נערכו ניסויים בבעלי החיים. המתנגדים: "החוק הופך את היבואנים לעבריינים"

הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק האוסרת ייבוא ושיווק של מוצרי קוסמטיקה שאינם מוגדרים כתכשירי בריאות וכן חומרי ניקוי אשר בתהליך ייצורם נערכו ניסויים בבעלי חיים. על פי הצעת החוק שהגישו חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ), איתן כבל (העבודה) ודב חנין (חד"ש) - האיסור יהיה רק על מוצרים שהניסויים נעשו לאחר שהחוק ייכנס לתוקף.

הצעת החוק זכתה היום גם לתמיכת הממשלה: שר החקלאות שלום שמחון הסביר את הדבר בכך שלדבריו "הממשלה סבורה כי אין הצדקה מוסרית לגרימת סבל לבעלי חיים לצורך הפקה של מוצרי קוסמטיקה ומוצרי ניקיון" והוסיף: "הצעת החוק המדוברת מהווה השלמה להצעת חוק דומה של גדעון סער מהכנסת הקודמת, והיא תביא לכך שלא יימכרו כלל מוצרי קוסמטיקה שנעשו לשם ייצורם ניסויים בבעלי חיים".

ההתנגדות לחוק המתגבש יצרה קואליציה מעניינת ונדירה בין ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) וח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד): אלדד הביע התנגדות חריפה לכלילת תכשירי ניקוי בהצעת החוק והסביר: "מי שחושב שזה לא דבר שיכול להציל חיים לא יודע על מה הוא מדבר. כשמשתמשים בחומר חיטוי שלא עבר בדיקות על מודל בעלי חיים, מי שמשתמש בחומר לא יודע אם הוא לא יפתח אלרגיה בשל כך שעלולה אף להביא למותו".

ח"כ זחאלקה מצידו טען כי "מאשימים את המדענים שהם חסרי מוסר: רוב מוצרי הקוסמטיקה ורוב חומרי הניקוי המשווקים היום נכנסו לשוק על ידי כך שנוסו בבעלי חיים. כלומר, אם אתה מייבא חומר מסוים שנסחר במקום בעולם זה נשען על ניסויים שנעשו לפני 10-15 שנה. הם נכנסו לשוק אחרי שנעשו בהם ניסויים בבעלי חיים. החוק הזה יהפוך את היבואנים לעבריינים".

ח"כ כבל, מיוזמי החוק, השיב לשניים ואמר כי, "הרי אנחנו מבקשים להתחבר לתקן האירופאי הקיים. גם שם הרופאים שוטפים ידיים ומחטאים את חדרי הניתוח, גם שם מקפידים על סטריליזציה וניקיון. זה חוק חשוב מהמדרגה העליונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully