וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה הערעור של המאבטחת שהרגה את חברה

גלעד גרוסמן

6.1.2010 / 12:46

בית המשפט העליון דחה את ערעורה של יקטרינה חביבולין, ששימשה כמאבטחת בראשון לציון וירתה למוות באדם שפקפק ביכולתה להשתמש באקדח כשהייתה תחת השפעת אלכוהול

גדעון צנטנר

צילום: גדעון צנטנר: עריכת וידאו: יאיר דניאל)

“אם יש את נפשך לדעת הסכנות הטמונות בשתיית אלכוהול לשכרה, לך לתוצאה הטראגית בתיק זה ומצא את התשובה", כך כתב שופט בית המשפט העליון יצחק עמית בפסק הדין שבו דחו השופטים את ערעורה של מאבטחת שירתה באדם שפקפק ביכולתה להשתמש באקדח.

לפני כשנה וחצי גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב 4.5 שנות מאסר על יקטרינה חביבולין, שהורשעה בהריגתו של יעקב פרדז'ב, חבר של בת דודתה. על פי כתב האישום, חביבולין, שעבדה כמאבטחת בסניף של חברת "סלקום" בראשון לציון. ביוני 2006, לאחר יום עבודה, הגיעה למסעדה בדרום תל אביב כדי לחגוג מסיבת יום הולדת של אחד מידידיה.

"שיכרותה איננה טיעון מקל"

בתום המסיבה, יצאה עם חבריה, שכולם שתו משקאות אלכוהוליים, מחוץ למסעדה. פרדז'ב אמר לה שהיא אינה יודעת להשתמש באקדח שברשותה, ואז היא הוציאה את האקדח מתיקה, דרכה אותו, קירבה אותו לעבר ראשו של פרדז'ב וירתה כדור אחד במצחו. לעבר ראשו של המנוח, ומיד לאחר מכן ירתה כדור נוסף לעבר המדרכה. הכדור הראשון שנורה חדר למצחו של המנוח וגרם מיד למותו.

פרקליטה של חביבולין, עו"ד שמואל פלישמן, טען שהיא שתתה כמות גדולה של וודקה, וכי סבלה מקהות חושים ולא היתה מודעת למעשיה. לטענתו, בשל שכרותה שכחה שיש מחסנית באקדח, ולכן לא חשבה שהיא מסכנת את פרדז'ב.

בית המשפט העליון דחה את הטענה, וקבע שדווקא מכיוון שהיתה שיכורה הדבר מרחיב את אחריותה וגורם להרשעה בהריגה. "כאשר אדם במצב של שכרות נתפס כשהוא נוסע נגד כיוון התנועה, לא תעמוד לו הטענה כי טעה במצב הדברים וסבר לחשוב כי לא היה תמרור 'אין כניסה'", נכתב בפסק הדין. "מטעם זה, אין דינו של מי שנהג בשכרות וגרם לתאונה קטלנית, כדינו של מי שלא היה תחת השפעת אלכוהול".

השופט עמית הוסיף כי "המעשה הקטלני נעשה כאשר המערערת נתונה תחת השפעת אלכוהול. לטעמי, אין זו נסיבה מקלה, אלא נסיבה הצובעת בגוון עז יותר את אשמה של המערערת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully