וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך? סניף AM:PM בת"א ייפתח בשבת

עדי דברת-מזריץ ונתי טוקר

6.1.2010 / 12:35

נאבקים בחרם החרדי: רשת הצרכניות החליטה לפתוח את הסניף החדש בנחלת בנימין גם בימי שישי ושבת. גורמים בענף: "מדובר בצעד הצהרתי של הבעלים דודי ויסמן"

סניף חדש של רשת AM:PM, שנפתח בשבוע האחרון בנחלת בנימין בתל אביב, יפעל גם בשבתות.­ זאת על אף שהחרדים טוענים כי הגיעו להבנות עם דודי ויסמן, בעלי הרשת, על סגירה אטית של הסניפים בשבתות. מקורבים לויסמן טוענים כי לא היתה הבנה כזו.

קבוצת דור אלון ניסתה שלא למשוך רעש תקשורתי בפתיחת הסניף, אך מדובר בצעד שמבהיר כי ויסמן אינו מתכנן לעצור את התרחבות AM:PM.

הפעלת רשת AM:PM בשבתות הביאה לחרם חרדי על רשת שפע שוק, מקבוצת רבוע כחול, הפונה בעיקר למגזר החרדי. החרם גרם לשפע שוק הפסדים רבים ולצמצום סניפי שפע שוק מ‑33 ל‑10 והסבתם לסניפי מגה בעיר ומגה בול.

בשנה האחרונה עשתה קבוצת דור אלון כמה צעדים שהראו כי בכוונתה לבוא לקראת החרדים כדי להפסיק את החרם. כך, היא סגרה שלושה סניפים של AM:PM בשבתות בטענה כי מדובר בשיקולים כלכליים, ומינתה את ישראל קלרמן, המקורב לחצרות הרבנים, למנכ"ל שפע שוק.

באחרונה נדמה היה כי צעדיה של הקבוצה אפקטיביים. בקרב החרדים נוצר פיצול, כשפלגים מסוימים החליטו להסיר את החרם ­ בעיקר בשל ההסכמות לגבי סגירת הסניפים האיטית בשבתות.

השבועונים במגזר החרדי, "משפחה" ו"בקהילה", חזרו לפרסם מודעות של שפע שוק באישור הרבנים, בעוד היומונים המפלגתיים אמנם עדיין לא מפרסמים את החברה, אך כבר אינם מצהירים על האיסור לקנות בה.

הפעולות של ויסמן הביאו לצמיחה מחודשת במכירות שפע שוק, ובסניפים בריכוזים החרדיים נראית תנועה ערה של קונים, יחסית לדלילות שהיתה בתקופת החרם.

מדור אלון לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully