וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנוסע הסמוי בדרך לאירלנד - מטען חבלה

גבר סלובקי עלה לטיסה לדבלין כשבכליו חומר נפץ ללא ידיעתו, כחלק מתרגיל של רשויות הביטחון המקומיות. רק לאחר שלושה ימים נזכרו הסלובקים ליידע את הרשויות באירלנד

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: יאיר דניאל)

משרד המשפטים האירי הודיע היום (רביעי) על פתיחת חקירה שתבדוק כיצד חומר נפץ, שהושתל במזוודה של נוסע תמים כחלק מתרגיל אבטחה של רשויות סלובקיה, הגיעו יחד עימו לשדה התעופה בדבלין ולא אותרו שם על ידי כוחות הביטחון המקומיים. באירלנד אמרו כי בנוסף יבקשו תשובות על כך ששלטונות סלובקיה חיכו מספר ימים עד שיידעו אותם על כך שחומרי הנפץ הגיעו למדינה.

מהודעת משרד המשפטים התברר כי גבר סלובקי עלה על טיסה לדבלין בשבת, כשהוא נושא חומרי נפץ שהוטמנו בחפציו בלא ידיעתו, כחלק מניסיון להעמיד במבחן את מהימנות בדיקות הביטחון בשדה תעופה בסלובקיה. הרשויות הסלובקים הטמינו חלקי פצצות בתיקי יד של תשעה נוסעים. שמונה מהתיקים אותרו במהלך הבדיקה הביטחונית, אולם תיק אחד ובו 90 גרם של חומר נפץ פלסטי, לא נחשף בבדיקה בשדה התעופה פופרד-טאטרי שבמרכז סלובקיה, ועלה יחד עם הנוסע למטוס של חברת התעופה הסלובקית Danube Wings שטסה לדבלין, בירת אירלנד. הוא נחת והמשיך בדרכו ללא כל בעיה, כאשר רשויות שדה התעופה בדבלין אישרו שמטעני הנוסעים הנוחתים במדינה כלל אינם נבדקים.

לאחר שגורמים בסלובקיה דיווחו על חלקי הפצצות שהוטמנו בחפציו של הנוסע, פרצו אתמול בבוקר לדירתו שוטרים אירים, שסברו בתחילה כי מדובר בטרוריסט. האזרח התמים הוחזק במעצר במשך מספר שעות, עד שהתברר הסיפור המלא.

שר הפנים של סלובקיה הביע צער עמוק בפני ממשלת אירלנד על הכשל בבדיקה ועל כך שההודעה על הכשל הגיעה לרשויות האיריות באיחור של שלושה ימים. בכירים במערכת הביטחון באירלנד אמרו כי הנחת חלקי פצצות במטען של נוסעים ללא ידיעתם היא "צעד מטופש" של גורמים בסלובקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully