וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במלזיה שוב אסור לנוצרים להגיד "אללה"

חופש הדת נוסח מלזיה אוסר על מי שאינו מוסלמי לומר בפומבי את שמו המפורש של האל. בית המשפט העליון השהה את החלטתו הקובעת כי "אללה" זו מילה שגם לנוצרים מותר לומר

חופש הדת נוסח מלזיה - בית המשפט העליון במדינה השהה היום (רביעי) זמנית את החלטתו לאפשר גם למי שאינו מוסלמי להשתמש במילה "אללה", עד שהממשלה המלזית תוכל לערער על ההחלטה. בשבוע שעבר פסק בית המשפט העליון בקואלה למפור כי החוקה מתירה לנוצרים להשתמש במילה "אללה" כאשר הם מתייחסים לאלוהים, וכי האיסור שהטילה הממשלה לפני שלוש שנים על מי שאינו מוסלמי מלהשתמש במילה הוא בלתי חוקי. לעומת זאת, היום אמרו השופטים כי האיסור הממשלתי יישאר על כנו, עד שהממשלה תוכל לערער על הפסיקה הקודמת.

ההחלטה היום של בית המשפט גררה הפגנות של מספר קבוצות איסלמיות, שטענו כי לנוצרים ולשאר המיעוטים במדינה אסור להגיד "אללה", בשל חשש שהדבר יבלבל את המוסלמים, המהווים 60% מ-28 מיליון תושבי המדינה.

הדיון בבית המשפט בשבוע שעבר התקיים בעקבות תביעה שהגישה הכנסייה הקתולית במדינה, בה חברים 850 אלף איש, לאחר שלפני שנתיים קבעה הממשלה כי אסור לתרגם את המילה אלוהים לאללה, בשבועון שהוציאה הכנסייה לאור.

לטענת הרשויות, "אללה" היא מילה איסלמית ולכן רק למוסלמים מותר להשתמש בה, בעוד שהשימוש מצד בני דתות אחרות יכול להטעות ולפגוע במוסלמים. הכנסייה המקומית טענה בתגובה, כי האיסור פוגע בזכויות החוקתיות, המתירות חופש דת. האב לורנס אנדרו, שעורך את השבועון המקומי "הראלד", הסביר כי המונח "אללה" משמש את הנוצרים במדינה כבר מאות שנים במובן של "אבינו האל", ולא במשמעות של "האל האחד והיחיד", בו משתמשים המוסלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully