וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: לוקח לנו חודשים לטפל בפדופילים

6.1.2010 / 10:57

נציגי המשטרה ומשרד הרווחה התלוננו בדיון מיוחד בכנסת על המחסור החמור בחוקרי ילדים שגורם לכך שהטיפול בפרשות פדופיליה אורך זמן רב. ביום ראשון ידונו השרים בהצעה לסירוס כימי של פדופילים. משפחתו של לאון בן ה-7: "אין מקום למפלצות בחברה הישראלית"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ הכנסת)

"ההמתנה לטיפול משטרתי במקרים של חשד לפדופיליה יכולה לקחת גם כמה חודשים", כך חשף היום (רביעי) קצין החקירות רפ"ק מאיר ברקוביץ' בדיון בוועדה לשלום הילד בכנסת. בדיון, שנערך לבקשתו של יו"ר הוועדה ח"כ דני דנון (ליכוד) בעקבות הרצח בבני עי"ש, נחשפו נתונים בנוגע לטיפול המשטרה בעבירות מין נגד קטינים.

על פי הנתונים שאסף מרכז המחקר והמידע של הכנסת, בשנת 2009 המשטרה טיפלה ב- 2,204 תיקים שנפתחו בגין עבירות מין נגד קטינים. 2,007 ילדים ובני נוער נפלו קורבן לעבירות מין, 1,083 מתוכם היו צעירים מתחת לגיל 12 ו-994 מעל לגיל. מספר החשודים בעבירות מין נגד קטינים בשנת 2009 עמד על 1,241, מתוכם 335 קטינים.

רפ"ק ברקוביץ' סיפר בוועדה כי "אין מצב שמגיע דיווח למשטרה ולא נפתח תיק. יש מקרים שגם המבצע את העבירה מתחת לתחום האחריות הפלילית. כל עוד מספר חוקרי הילדים, שעומד כיום על 57, יישאר כמו היום, אז ההמתנה במקרים כאלה יכולה להגיע גם לכמה חודשים. אין לי בזה טענות לחוקרי הילדים. הם לא יכולים לעמוד בנטל של העבודה. המשמעות היא מובנת לכולם".

יו"ר המועצה לשלום הילד, יצחק קדמן טען בדיון כי "הוועדה צריכה לפעול להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לנושא. הדברים שהושמעו כאן הם קצה הקרחון. הבעיה חמורה פי כמה. יש היום 12 מפקחים על כלל עברייני המין בארץ. יש היום 400 עברייני מין שהוגדרו סכנה בינונית עד גבוהה, ויש עליהם 12 מפקחים בכל הארץ. התוצאה היא שאנחנו יודעים על מקרים של עברייני מין חמורים שהשתחררו מהכלא וחזרו ופגעו בילדים אחרים, בגלל שהכל נעשה בהתנדבות. מערכת ההגנה מחוררת לגמרי. יש יותר חורים מרשת. גם חוקים קיימים בנושא לא נאכפים".

רונית צור, מפקחת חקירות ילדים במשרד הרווחה, אמרה כי "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם המשטרה. ברגע שמגיע דיווח למשטרה, היא מפנה לחקירות ילדים. אנחנו חוקרים את הילד וקובעים את מהימנות העדות והמשטרה אוספת את יתר הראיות בתיק".

"נעשה הכל כדי לצאת מהאדישות"

צור ציינה כי "לצורך חקירות מיוחדות אנחנו צריכים לפחות 15 חוקרים, וצריכים עוד תוספת של חוקרים לחקירות ילדים. לגבי המקרה בבני עי"ש, יצאנו מיידית לבצע את החקירה מהתלונות שהתקבלו בנובמבר. ב-2009 קיבלנו תוספת של שלושה תקנים. יש 700 ילדים הממתינים לחקירות ילדים. ביטלנו חופשות לחוקרי הילדים ומ-1,300 חקירות צמצמנו למאות אבל עדיין אנחנו זקוקים לתוספת כוח אדם".

יו"ר הוועדה, ח"כ דנון, אמר בפתח הדיון בהתייחסו לאירוע בבני עי"ש כי "הילד נרצח על ידי שני חיות אדם שהרקע שלהם בפדופיליה נחשף במקומות רבים. אני רואה שיש אדישות קטלנית וחוסר שיתוף פעולה בין הגורמים השונים. אבקש לשמוע האם לא ניתן היה למנוע את הרצח על ידי שיתוף פעולה. אם צריך לשנות את החוק נשנה את החוק, נעשה הכל כדי לצאת מהאדישות".

דנון הוסיף כי "פעמים רבות אנחנו דנים במקרים ואנחנו אומרים 'אי אפשר היה לדעת'. הפעם אפשר היה לדעת, שירותי הרווחה והמשטרה הכירו את אותם אחים, אבל עולם כמנהגו נהג וחיכו לאסון שקרה. אני רוצה שנצא עם החלטה איך מפסיקים את האדישות. לא ייתכן שבמקום קטן ונורמטיבי יש מקרה כזה".

ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו) אמר בדיון כי "ישנה הצעת חוק שהגשתי לפרסם את שמות הפדופילים, ויש שם גם דברים של סירוס כימי או זריקה לדיכוי היצר המיני. ההצעה הזו עומדת להיות נידונה בוועדת שרים לחקיקה ביום ראשון. לפני יותר מחודשיים הנחתי שוב במזכירות הכנסת, ואתמול קיבלתי הבטחה שהיא תידון בוועדת שרים לחקיקה. אני מצפה שיפעילו את הלחצים המתאימים ואני מקווה שוועדת השרים מכירה את חשיבות העניין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

משפחתו של לאון: "רק מאסר עולם"

דודתו של קלנטרוב שנרצח בבני עי"ש העבירו מכתב לדיון בוועדה, באמצעות ח"כ מרינה סולודקין (קדימה). במכתב, שנכתב ברוסית כתבו בני המשפחה בין היתר כי "שני הפדופילים הם בריאים לחלוטין ונהנים מקצבה שמשלמת המדינה. כל היישוב חי בפחד מהם, ואלאון הילד התמים שילם בחייו. המדינה מאפשרת להם ולהוריהם לקבל קצבה שמקבלים אנשים שנפגעו בפיגועים, והגיע הזמן שהמדינה תבין שלמפלצות כאלה אין מקום בחברה הישראלית. רק מאסר עולם ייתן שיעור אמיתי למי שיעז להתנהג כך. ראינו שמשפחתם של שני הפדופילים האלה בורחת כמו עכברים מהספינה מבני עי"ש כדי להסתתר מאשמה גדולה".

הדודה הוסיפה במכתבה כי הוריו של לאון שבורים וזקוקים לתמיכתה של המשפחה המורחבת. לדבריה "לילדה הקטנה עוד לא מלאו שנתיים, והיא כבר איבדה את אחיה הגדול. אנחנו מבקשים לעזור ולתת למשפחה של לאון דיור ציבורי באשדוד כדי שיוכלו להיות קרוב למשפחה המורחבת ונוכל לתמוך בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully