וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי מציץ מבעד לחלון

ריבי מאיר, ריני חביב-עמירן

6.1.2010 / 10:13

אם החתול יושב שעות מול החלון או עשה את צרכיו באמצע הבית, הסירו דאגה מליבכם. המומחיות שלנו לטיפול התנהגותי בחתולים, ריבי מאיר וריני חביב-עמירן - כאן בשבילכם

שלום, יש לנו חתולה כבר 12 שנים. לפני כשנה וחצי הצטרפה למשפחתנו חתולה נוספת. החתולות אינן מסתדרות, ובדרך כלל מתעלמות אחת מהשנייה. בשבועיים האחרונים, החתולה עשתה את צרכיה כבר 4 פעמים בסלון, באותו מקום. מה עליי לעשות?

נושא עשיית הצרכים, בעיקר שתן, אבל לא רק, הוא נושא נפוץ ביותר. חשוב לדעת שההתנהגות שתיארת מעידה על לחץ נפשי ופיזי אצל החתולה הותיקה, וזו דרכה לומר לכם "אנא עזרו לי".
כאשר התנהגות של חתולים הופכת להיות "בעייתית" או מטרידה, חשוב מאד לפנות לווטרינר מנוסה בטיפול בחתולים, כדי לבדוק היבטים פיזיולוגיים (הנובעים כמובן מלחץ נפשי-רגשי-התנהגותי).

עשיית צרכים מחוץ לארגז היא סימן, לעתים קרובות, לדלקת בדרכי השתן או לבעיה פיזיולוגית אחר. לאחר בדיקה וטיפול אצל ווטרינר, תוכלו להיכנס לאתר שלנו ולקרוא הכתבה בנושא, יש הרבה דברים שניתן לעשות באופן עצמאי כדי לסייע לחתולות. אם מדובר בבעיה התנהגותית בלבד – ניתן לקבל אצלנו ייעוץ מלא, כמובן.

יש לתת הרבה אהבה, לא לכעוס ובוודאי לא לנקוט באלימות כלשהי, מילולית או פיזית.

יש לי חתול בן 10 חודשים. אני גרה בבנין, כך שלחתול אין דרך לצאת ולחזור באופן חופשי לבית. החתול שלי מאוד אוהב לשבת על אדן החלון ולהביט החוצה, ולפעמים אני תוהה אם מציק לו שהוא סגור בבית כל הזמן, והאם יש משהו שאני יכולה לעשות?

חתולים לרוב מתעניינים בעולם שבחוץ ובמיוחד בכל מה שנוגע להם, טיפוס על עצים, רביצה על דשא נעים, נשנושים וגם כמובן מרדף אחרי חרקים, זוחלים ואולי גם ציפורים. כל חושי החתול מתעוררים לחיים כאשר יש אפשרות ל"חיות" גם את החוץ, לפחות למשך זמן קצר בכל יום.

זו שאלת "מיליון הדולר" – האם לתת לצאת או לשמור על החתול/ה רק בבית? יש כמובן שיקולים רבים לשני הצדדים. הכי חשוב זה לקרוא וללמוד את העניין ולהחליט באופן מושכל. כאשר מחליטים, חשוב לעשות הכל כדי שיהיה לחתול מענה למלוא צרכיו הפיזיים , התנהגותיים ורגשיים, בבית ו/או בחוץ.

יציאה החוצה חייבת להיעשות באופן שתאפשר לו תמיד כניסה ויציאה חופשיים, יצירת שיגרה קבועה בכל יום. ענידה של קולר אלסטי עם תג, שעליו חרוט שם החתול ומספר הסלולרי שלך – חובה. וכמובן, חובה לסרס אותו ולדאוג לחיסונים במועד.
אם אין אופציה של יציאה החוצה, יש לספק לו אווירה מאתגרת בבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully