וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח מצרי: "ישראל הסכימה לגבולות 67"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.1.2010 / 10:26

עיתון מצרי מדווח כי חלה התקדמות במגעים בין ישראל לרשות בתיווך מצרי. על פי הדיווח ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים בין השאר להכיר במזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית

התקדמות משמעותית נרשמה בימים האחרונים במגעים בין ישראל לפלסטינים בערוץ התיווך המצרי, אשר עשויה להוביל לקיומה של ועידת שלום מזרח-תיכונית בחסות אמריקאית במצרים כבר בחודש מרץ או אפריל הקרוב – כך מדווח הבוקר (רביעי) העיתון המצרי "אל-גומהוריה".

על פי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים באחרונה למספר הצעות שהועלו ואשר עשויות להשיב את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן. בעיתון נכתב כי בין ההצעות שיוגשו לפלסטינים נכללים סעיפים שונים המעגנים צעדים כגון הסרת מחסומים, הכרה ישראלית בגבולות 67 כגבולות רשמיים, הכרזה על מזרח ירושלים כבירת המדינה הפלסטינית חילופי שטחים בסדר גודל של בין אחוז אחד ל-3 אחוזים, וסעיפים נוספים.

העיתון דיווח עוד כי בכוונת המצרים להשיק את המו"מ הישיר בין הצדדים על בסיס הסכמות אלה במסגרת ועידת שלום מזרח-תיכונית שתיערך בקהיר בחסות אמריקאית. מקורות העיתון ציינו כי הוועידה תצליח רק באם נשיא ארה"ב ברק אובמה יצליח לפתור את המשבר הכלכלי בארצו בחודשים הקרובים. "אם הוא יצליח לפתור את הבעיות הפנימיות, הוא יוכל להשיג הישגים במדיניות החוץ", נכתב.

בתוך כך, צפויים מחרתיים שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט וראש המודיעין עומאר סלימאן לטוס לוושינגטון על מנת לדון בפרטי התכנית המדינית החדשה שהוצגה השבוע ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במהלך פגישתו עם נשיא מצרים חוסני מובארק.

בשבוע שעבר נועד מובארק בקהיר גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ודן עימו בקידום שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים – זאת במטרה להבין לעומקן את עמדות הצדדים ולבסס את חזון השלום המצרי עליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully