וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

250 נוסעים כבר לא יצטרכו לחכות בנתב"ג

עומר רבין

6.1.2010 / 10:13

רשות שדות התעופה מדווחת כי כ-250 נוסעים נרשמו אמש למערכת הבידוק הממוחשבת בלילה הראשון לפעולתה. האם הגיע הסוף לתורים האינסופיים בנמל התעופה בן גוריון?

על רקע התגברות החששות בעולם מהתפרצות גל נוסף של ניסיונות לביצוע התקפות טרור במטוסים, השיקה רשות שדות התעופה בישראל אמש (שלישי) את מערכת ה"יוניפאס" – מערכת טכנולוגית המאפשרת ביצוע הליך בידוק ביטחוני סטנדרטי באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.

במהלך ליל הפעילות הראשון של המערכת נרשמו אליה, על פי נתוני רש"ת, כ-250 איש. המערכת החדשה מאפשרת להחליף את הליך התישאול שלפני ההגעה לדלפקי הצ'ק אין, המלווה לרוב בתורים ארוכים, בשימוש במערכת ממוחשבת המבצעת זיהוי ותשאול אשר מבוצעים ע"י הנוסע באופן עצמאי. התכנית, שהושקה בשלב ראשון לחברי מועדון "הנוסע המתמיד" של אל-על, מנפיקה לכל נוסע כרטיס חכם אשר מקצר את הליך הבידוק ומאפשר למערכות השדה לזהות את הנוסע, את היסטוריית הנסיעות שלו ואת מאפייניו האישיים עם הגעתו לשדה. בעתיד הקרוב, מקווים בנתב"ג כי המערכת תאפשר ביצוע עצמאי של כל הפרוצדורות להן נדרש נוסע בהגיעו לשדה – משלב התישאול, הבידוק, הרישום לטיסה (צ'ק אין), ביקורת הגבולות ועד העלייה למטוס.

נוסעים בנתב"ג. רויטרס
מערכות מחשב יחליפו את התורים בחגים?/רויטרס

בנתב"ג מבהירים הבוקר כי אין כוונה שהמערכת החדשה תחליף את הליך התישאול והבידוק הקיים: "מדובר במערכת שההרשמה אליה היא וולנטרית ומיועדת לנוסעים שלא חוששים להשתמש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לצורך שיפור וייעול השירות", מבהירים שם. "ההרצה של המערכת היא מלכתחילה על קבוצה נבחרת ומוגדרת של נוסעים – עם זאת, לאור הביקוש ולאור היענות הציבור בכוונתנו להוסיף עמדת רישום נוספת לנוחות הנוסעים היוצאים מנתב"ג".

מערכת ה"יוניפאס" פותחה על ידי רשות שדות התעופה בשיתוף עם חברת "בנדרטק" תוך הקפדה על התאמה לסטנדרטים המחמירים של הביטחון התעופתי בישראל. מקורות ברש"ת אמרו הבוקר כי המערכת מעוררת כבר בשלב מוקדם זה עניין רב בעולם וככל הנראה תיכלל גם במסגרת הסקירה שיתנו גורמים ישראליים בימים הקרובים למשלחת האמריקאית, בראשותה של המשנה ליועץ לביטחון לאומי, אשר תגיע לארץ השבוע במסגרת מאמצי הממשל בוושינגטון לפעול להגברת אמצעי האבטחה בענף התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully