וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורו של אבי קיקוס שהורשע באונס

6.1.2010 / 9:53

בית המשפט העליון דחה את ערעורו של אבי קיקוס, אחיה של חנית קיקוס, שהורשע באונס בת 16 ונידון לארבע שנות מאסר. "ביהמ"ש התחשב באופן משמעותי בנסיבות חייו"

בית המשפט העליון דחה הבוקר (רביעי) את ערעורו של אבי קיקוס, אחיה של חנית ז"ל, שנידון לפני כשנה וחצי לארבע שנות מאסר לאחר שהורשע באונס.

באוקטובר 2007 הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את קיקוס באונס של נערה בת 16 אותה הכיר כשנתיים וחצי קודם לכן. הוא הורשע בכך שנסע עמה לחוף הים בראשון לציון, שם ניסה לנשק אותה. היא סירבה, אולם הוא המשיך במעשיו ולבסוף אנס אותה, למרות צעקותיה וניסיונותיה להדפו מעליו ולשרוט אותו.

בית המשפט המחוזי החליט להרשיע אותו בעיקר על סמך עדותה של הנערה, לאחר שהשופטים קבעו שהיא העידה בפירוט, באותנטיות ובכנות אודות השתלשלות העניינים. השופטים התחשבו בעברו של קיקוס, שהיה בן 14 כשאחותו נחטפה ונרצחה וגזרו עליו עונש מאסר נמוך יחסית.

קיקוס ערער על ההרשעה ועל העונש. פרקליטו, עו"ד ציון אמיר, טען שהנערה היתה מעוניינת בקשר רומנטי עם קיקוס ושכל מגע מיני שהיה ביניהם היה בהסכמה. "לא מצאתי כי יש בטענותיו של המערער כדי לקעקע את מסכת הראיות עליה בנה בית המשפט המחוזי את מסקנתו כי לא התקיימה הסכמה של המתלוננת", כתבה השופטת עדנה ארבל בפסק הדין. היא הוסיפה שגם אם הנערה היתה מעוניינת בקשר רומנטי עם קיקוס, שהיה באותו זמן בן 26, עדין מדובר באונס מכיוון שהנערה סירבה לקיים עמו יחסי מין.

השופטת ארבל גם קבעה שלא לשנות את העונש שהוטל על קיקוס. "בית המשפט התחשב באופן משמעותי בנסיבות חייו הייחודיות של המערער, וכן נתן משקל רב להערכה כי מסוכנותו המינית של המערער נמוכה", כתבה בפסק הדין. "יש לזכור כי העונש המירבי הקבוע לעבירה זו הינו 16 שנות מאסר. תמימת דעים אני עם בית המשפט המחוזי כי למרות הצורך להתחשב בנסיבות חייו של המערער לא ניתן להתעלם מחומרת המעשה אותו ביצע ומהנזק שנגרם למתלוננת כתוצאה ממנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully