וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תהיו מוכנים לכל אפשרות"

רויטרס

31.12.2001 / 22:36

ראש הממשלה ההודי מכין את עמו לאפשרות של מלחמה עם פקיסטן; בוש: מעצרם של חשודים בתכנון הפיגוע בפרלמנט ההודי ע"י פקיסטן - "סימן טוב"; המתיחות לאורך הגבול גוברת

"אחיי בני הארץ, המצב בו אנו עומדים הוא חסר תקדים. אני רוצה שתהיו מוכנים לכל אפשרות" – כך אמר היום ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי וג'פאי, לעמו, בברכה לקראת השנה האזרחית החדשה. וג'פאי הוסיף: "אני גם רוצה שתבינו שהקרב נגד הטרור יהיה בהכרח ארוך. אין לצפות לניצחון מהיר או לניצחון נקי מכאב ומייאוש, אם יהיו מתקפות טרור נוספות". דבריו של ראש הממשלה ההודי באים על רקע מתיחות גוברת בגבול הודו-פקיסטן, בעקבות פיגוע הירי בפרלמנט בניו דלהי ב-13 בחודש. בימים האחרונים עצרו שלטונות איסלאמבאד את מנהיגי הארגונים הפקיסטניים ג'ייש א-מוחמד ולשקאר א-טייבה, שהואשמו בתכנון הפיגוע.

בתוך כך הצטרף נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, לשר החוץ ההודי, ג'סוונט סינג, שהגדיר היום את מעצרם של חשודים בתכנון הפיגוע בפרלמנט על ידי פקיסטן כ"צעד בכיוון הנכון". "הוא נוקט נגדם באמצעים חריפים", אמר בוש על נשיא פקיסטן, הגנרל פרבז מושארף. "העובדה שהוא רודף אחריהם היא סימן טוב".

נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, חזר אתמול על שאיפת ארצו לשלום עם שכנתה. "פקיסטן רוצה להוריד את המתיחות ולהפסיק את ההסלמה. אנו מעוניינים שהיחסים בין הודו לפקיסטן ינועו לכיוון של שלום והרמוניה", אמר.

למרות ההצהרות משני הצדדים על אי רצון להיכנס לעימות עם המדינה השכנה, הוזזו כוחות צבא רבים הכוללים גם טילים בליסטיים. למרות הלחץ האמריקאי, ניכרת מתיחות רבה באזור העימות קשמיר, שגברה לאחר מותם של שני חיילים הודים בחילופי אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully