וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תשובת חמאס למתווך לא כללה סירוב מפורש"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.1.2010 / 9:06

העיתון הסעודי אל-ווטן מדווח כי חמאס לא סירב באופן מפורש להצעה הישראלית במסגרת עסקת שליט אלא "דרש מישראל לשחרר אסירים 'כבדים' ולהפחית את מספר המגורשים"

"תשובת חמאס להצעת ישראל בנוגע למתווה עסקת שליט, שהועברה אתמול למתווך הגרמני, לא כללה סירוב מפורש" – כך מסרו הבוקר (רביעי) מקורות המקורבים לחמאס לעיתון הסעודי "אל-ווטן". אתמול כאמור נפגשה משלחת חמאס בראשות בכיר הארגון ד"ר מחמוד א-זהאר עם המתווך הגרמני ומסרה לו את תשובת הארגון. בהמשך השבוע צפוי המתווך להעביר את תשובת חמאס לישראל.

לדברי המקורות, משלחת חמאס מסרה למתווך כי הארגון דורש מישראל להסכים לשחרר אסירים 'כבדים' מהכלא הישראלי, בראשם בכיר פתח מרוואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, בכירי הזרוע הצבאית של חמאס עבדאללה ברגותי, איברהים חאמד, עבאס א-סייד וג'מאל אבו אל-הייג'א וכן לשחרר את האסירות אמנה מונא, קאהרה סעדי ואחלאם תמימי. המקורות מסרו עוד כי בחמאס מסרו למתווך כי הם דורשים להפחית את מספר האסירים שיגורשו במסגרת העסקה.

בראיון שהעניק אתמול לעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כי בהצעתה האחרונה של ישראל בעניין עסקת שליט "חלה נסיגה מעמדות קודמות שהביעה". לדבריו, "בכל פעם שהתקרבנו להסכם, הישראלים נסוגו ברגע האחרון".

"המתווך הגרמני הוא לא המתווך הראשון וגם לא יהיה האחרון", הוסיף אבו מרזוק בראיון. "אנו דבקים בדרישותינו מתוך היגיון לאומי. אנחנו נחושים להשיג עסקת חילופין מכובדת שתוביל לשחרור אסירינו הגיבורים, שהקריבו מחיר כבד למען המולדת. לא נוותר על דרישות אלו, וזוהי התחייבות שלנו כלפיהם". הוא אמר עוד שלמרות המאמצים הרבים שהשקיע המתווך הגרמני "נדמה שהם אינם מספיקים להשלים עסקה, בעיקר לאחר הנסיגה הישראלית מעמדותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully