וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הפציץ בעזה, פלסטיני נהרג

אופק עיני ויהושע בריינר

5.1.2010 / 22:45

כלי טיס של חיל האוויר הפציץ חולייה של משגרי רקטות סמוך לחאן יונס ברצועת עזה. על פי דיווח פלסטיני, חבר אחד בחוליה מוועדות ההתנגדות נהרג ו-5 נוספים נפצעו. צה"ל: "החולייה עסקה בהכנות לשיגור רקטות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: רן צימט)

גורמים פלסטיניים דיווחו אמש (שלישי) כי מטוסי חיל האוויר הפציצו חוליית משגרי רקטות מזרחית לחאן יונס ברצועת עזה. על פי הדיווח, המטוס פגע באופן ישיר בחולייה, מה שהוביל למותו של אחד מחבריה, גי'האד א-סמירי, ולפציעתם של חמישה נוספים באורח לא ברור. עוד דווח כי החוליה שהופצצה משתייכת לוועדות ההתנגדות העממית. דובר צה"ל אישר את ביצוע התקיפה.

גורם בוועדות ההתנגדות אישר כי החוליה שנפגעה משתייכת לארגון ואמר כי "מדובר בהתקפה ישראלית פחדנית. דמי השהיד ירדפו אחר הציונים והתגובה לפשע הזה ולכל פשעי הציונים תגיע".

אתמול נטלה הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות אחריות לירי רקטת אר-פי-ג'י לעבר דחפור ישראלי שלטענתם "חדר לשטח הרצועה סמוך לבית לאהיא בשעות הצהריים". בכרוז נטילת האחריות דווח עוד כי "לוחמינו הגיבורים הצליחו לשוב בשלום לבסיסם לאחר ביצוע הפעולה".

ביום חמישי האחרון התפוצצה רקטת גראד שנורתה מרצועת עזה בשטח פתוח בעיר נתיבות. כתוצאה מהפיצוץ אישה אחת לקתה בחרדה. לא התקבלו דיווחים על נזק שנגרם מהפיצוץ. אזעקת "צבע אדום" לא נשמעה בעיר, אך כן נשמעה ביישובים הסמוכים. הירי הינו הראשון אל האיזור מאז סיום מבצע "עופרת יצוקה" לפני כשנה. בתגובה תקף צה"ל מנהרות בדרום רצועת עזה.

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "החולייה שהותקפה בדרום רצועת עזה עסקה בהכנות לשיגור רקטות אל עבר ישראל. צה"ל לא יסבול ירי אל עבר שטח ישראל. נפעל כנגד מי שמנסה לבצע פעילות שכזו". מצה"ל נמסר בנוסף כי חברי החולייה היו פעילים בוועדות ההתנגדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully