וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר לפיס: "בטלו את הגרלת הלוטו החדשה"

מוטי בסוק

5.1.2010 / 20:34

האוצר הודיע למפעל הפיס כי הוא מתנגד לכל פשרה בנושא הגרלת הלוטו החדשה. משמעות ההחלטה, לדעת האוצר - הפיס יצטרך להחזיר את הגרלת הלוטו למעמדה הקודם

משרד האוצר הודיע אתמול למפעל הפיס כי הוא מתנגד לכל פשרה בנושא הגרלת הלוטו החדשה. משמעות ההחלטה, לדעת האוצר, הפיס יצטרך להחזיר את הגרלת הלוטו למעמדה הקודם מלפני כ-15 חודש.

הפיס הנהיג לפני כ-15 חודש הגרלה חדשה של הלוטו, מבלי לקבל את אישור האוצר כנדרש בחוק. לטענת האוצר סך כל הפרסים בהגרלה החדשה קטן מסך כל הפרסים בהגרלה הקודמת.

למרות שהפרסים הראשונים גדולים מהפרסים בההגרלה הקודמת, הסיכוי לזכות בהם קטן יותר. כך למשל, לטענת האוצר, הסיכוי לזכות בפרס הראשון ירד מאחד לשלוש עשרה וחצי מיליון לאחד לשמונה עשרה וחצי מיליון.

לאחר שהאוצר אסר על הפיס להפעיל את ההגרלה החדשה, הפיס עתר לבג"צ. בעקבות הדיון בבג"צ, הציע הפיס הצעת פשרה לאוצר. האוצר דחה אתמול את ההצעה. כתוצאה מכך יצטרך הפיס, לטענת האוצר, לחזור להגרלת הלוטו הישנה.

בתשובת מנכ"ל האוצר, חיים שני, אתמול לפיס נאמר כי "היצע ההגרלות בשוק ההימורים משפיע על התנהגות הציבור ויש בו בכדי לשנות את העדפותיו. השפעה זו יכולה להיות קיצונית אצל אוכלוסיות חלשות ומעוטות יכולת. הגדלת הפרס הראשון, לצד הקטנת הסיכוי לזכות בו, מגדילה את החשש להתמכרות להימורים, וליצירת היסטריית הימורים בהגרלות שבהן הפרס הראשון גדול במיוחד.

"זאת ועוד, השילוב של הגדלת גובה הפרס הראשון ביחד עם הקטנת סיכויי הזכייה, כאשר הפרסום להגרלה מתמקד אך ורק בהגדלת גובה הפרס ומתעלם מהקטנת סיכויי הזכייה, מגדיל את אפקט האשליה, דבר העלול להטעות את הציבור ולעודד אנשים להוצאות גבוהות ולא מבוקרות בתקווה להתעשרות מהירה, שסיכוייה בפועל מאוד נמוכים".

  • עוד באותו נושא:
  • לוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully