וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפל סיעודי? תוכל לעבוד גם אחרי גיל 70

פנחס וולף

5.1.2010 / 18:17

עובדים סיעודיים שפוטרו בגלל גילם, דרשו ממשרד הרווחה להמשיך לעבוד גם לאחר גיל 70. השר הרצוג פנה לביטוח הלאומי ובעקבות כך הוחלט על נוהל שימנע את הפיטורים

נוהל חדש של הביטוח הלאומי יאפשר להעסיק עובדים סיעודיים גם לאחר שחצו את גיל 70. זאת בעקבות בקשת שר הרווחה יצחק הרצוג. הנוהל ייכנס לתוקף בתחילת חודש מרץ. דרישת השר הרצוג באה על רקע פניות רבות שהגיעו לשולחנו ממטפלים, נציגיהם, זכאים ועובדים סיעודיים שפוטרו מפני שעברו את גיל 70. המטפלים טענו כי הם עדיין מסוגלים להמשיך ולסעוד את המטופלים. גם הסתדרות הגמלאים, בראשות גדעון בן ישראל, פנתה להרצוג בדרישה לכך.

בפניות נטען כי "מאמץ פיזי הוא עניין יחסי ופרטני של כל עובד סיעוד וראוי לבחינה לגופו של עניין ולא להכללה גורפת. לא יתכן שבזמן שהמדינה מגרשת עובדים סיעודיים וילדיהם מתוך רצון להבטיח עבודה לישראלים, היא מפטרת עובדים ישראלים מסורים שכל חטאם הוא שמלאו להם 70 שנה".

בהתאם לנוהל החדש, מטפלים בני 70 ומעלה יוכלו להמשיך בעבודה עם זכאים שקיבלו ניקוד על השגחה בלבד. האפשרות להעסיק עובד בן 70 ומעלה תוקלד על ידי פקיד התביעות ותוגדר כ"שירותי סיעוד שאינם דורשים מאמץ". הזכאים יקבלו יידוע מלא על כך שזכותם לבקש החלפה של מטפל בכל עת. מי שהתחיל לעבוד אצל קשיש לפני שהגיע לגיל 70, יוכל להמשיך לטפל בו ללא התנאים הללו.

לדברי השר הרצוג: "אנו עדים לאנשים רבים שכוחם במותנם והם עדיין מסוגלים להמשיך לפרנס ולתרום לחברה ולקהילה, גם אם חצו את גיל 70. אם הם יכולים גם ליהנות מהשתכרות בגיל זקנה ולשפר בכך גם את איכות חייהם ומצבם הכלכלי, הרי שזהו מהלך חיובי ביותר שצריך רק לברך עליו ולעודדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully