וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק דורשת פיצויים על הפצצת הכור "תמוז"

28 שנה אחרי 'מבצע אופרה', דורש כעת הפרלמנט בבגדד שישראל תשלם פיצויים של מיליארדי דולרים. "הכור לא שירת את משטרו של סדאם חוסיין, אלא את צרכי הפיתוח העירקים"

ממשלת עירק החלה אתמול (שני) לפעול באופן רשמי להגשת תביעת פיצויים נגד ישראל, בשל הנזקים שנגרמו למדינה בעקבות הפצצת הכור הגרעיני בשנת 1981. "הממשלה העירקית תמשיך במאמציה לקבל פיצויים על המתקפה הישראלית ב-1981, בה הופצץ הכור הגרעיני 'תמוז"", הסביר היום חבר הפרלמנט העירקי, מוחמד נאג'י מוחמד. סוכנות הידיעות הגרמנית DPA ציטטה את חבר הפרלמנט שאמר לעיתון "אל שאבה" כי ראש הממשלה נורי אל מליקי ומשרד החוץ העירקי "הגישו עצומה לאו"ם ולמועצת הביטחון בדרישה שישראל תחויב לשלם פיצויים עבור ההפצצה ב-1981 של הכור הגרעיני".

מוחמד אמר כי הקבינט העירקי אישר כבר ב-25 בנובמבר תוכנית לדרישת פיצויים באמצעים דיפלומטיים ויצירת ועדה נייטרלית שתקבע את הסכום הכספי שמגיע לעירק. הוא אף ציין כי הוא מוביל בימים אלה קמפיין דיפלומטי שמטרתו להשיג מיליארדי דולרים בכספי פיצויים עבור השמדת הכור, בהתאם להחלטת האו"ם 487 מ-1981, בה גונתה ישראל בחריפות על ידי מועצת הביטחון, בטענה כי ההפצצה מהווה הפרה של אמנת האו"ם, וצוין כי "יש לשקול אפשרות שעירק זכאית לקבל פיצויים עבור ההרס שספגה, שלו נטלה אחריות ממשלת ישראל".

בעבר אמר נשיא עירק ג'לאל טלבאני כי הוא אינו תומך בהגשת תביעת פיצויים מישראל על הפצצת הכור שכן אז "ישראל תתבע פיצויים בשווי מיליארדים תמורת הרכוש היהודי". בישראל מעריכים כי הדרישה העירקית לפיצויים עלתה שוב בשל הידיעות לפיהן ארגון יהודי אכן דורש מממשלת עירק לפצות את משפחות היהודים שברחו מהמדינה עם הקמת מדינת ישראל.

במהלך השנה האחרונה החלו כמה חברי פרלמנט עירקים במסע לשכנוע הממשלה לתבוע מישראל פיצויים על הפצצת הכור. הפוליטיקאים בעירק טוענים כיום שהכור לא נועד לשרת את משטרו של סדאם חוסיין, אלא את צרכי הפיתוח של המדינה ולכן הגשת התביעה מוצדקת ורלבנטית גם לממשלה הנוכחית. בחודש שעבר התבטא גם שר החוץ העירקי בנושא ואמר כי משרדו בוחן את האפשרויות העומדות בפניו להגשת התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully