וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל מוליתן שוב בסכנת סגירה

קובי מנדל

5.1.2010 / 20:23

המשקיע שביקש לרכוש את פעילות המפעל החליט להקפיא את המשך הזרמת הכספים לאור ה"סחבת", לטענתו, בפרסום מכרז המכירה. סכנה גם לקיומו של מפעל "ב.א. אלקטרוניקס" במעלות

שוב סכנה למשך עתידו של מפעל "מוליתן" בנהריה, שחידש את פעילותו לאחר שמשקיע הודיע לבית המשפט המחוזי בחיפה על כוונתו לרכוש את המפעל ולהפעילו.

יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל המערבי אשר שמואלי מסר היום (שלישי) ל"וואלה! עסקים" כי המשקיע החליט לפי שעה להקפיא את המשך הזרמת הכספים לצורך רכישת חומרי גלם, מאחר ונוצרה סחבת בפרסום המכרז למכירת המפעל, בידי כונס הנכסים.

המשקיע – צבי מאיר הודיע רשמית להסתדרות במרחב הגליל המערבי כי בכוונתו להפסיק את פעילות המפעל ב-11 בחודש. "זה דבר חמור, ואנו רואים בכך את המשך התנהלות בנק דיסקונט באמצעות כונס הנכסים להביא למעשה לסגירת המפעל - וחבל, כי יש לו צבר הזמנות רב", ציין שמואלי.

מפעל מוליתן מתמחה בייצור ושיווק חוטי תפירה ומעסיק כיום כמאה עובדים.

לפחות שישה רוכשים פוטנציאליים מגלים עניין בתשלובת

כונס הנכסים עו"ד רון חכים, דחה הערב את טענות ההסתדרות בגליל המערבי כי ישנה סחבת בהליכי המכרז למכירת המפעל.

חכים ציין כי הכנת תיק המידע הכולל שמאויות מפורטות על נכסי התשלובת הושלמה רק אתמול וזאת נוכח מורכבות התהליך ומצבה העגום של מערכת הנהלת החשבונות בתשלובת, שלא אפשר מתן מידע אמין ונכון למציעי הצעות הרכישה, אשר ככל הנראה, ישנם לפחות שישה כאלה המגלים עניין בתשלובת.

לדבריו, תיק המידע יימסר מחר למציעים הפוטנציאליים ובתוך כשבועיים הם יוכלו להגיש הצעות לרכישת המפעל. עוד ציין חכים כי בהסכם ההפעלה עם היזם צבי מאיר, הוא התחייב להפעיל את התשלובת לתקופה מכסימלית של עד סוף חודש מרץ.

"העובדה שמאיר בוחר לנצל את אפשרות היציאה מהמשך הפעלת המפעל במקום לבצע השקעה נוספת לצורך הפעלתו, מצביעה על כך שגם להערכתו, הפעלת המפעל דורשת השקעה גדולה בהרבה, ממה שנטען בתחילה על ידי התשלובת".

סכנה גם להמשך פעילות מפעל נוסף במעלות

במקביל, התגלה כי נשקפת היום סכנה גם להמשך פעילותו של מפעל "ב.א. אלקטרוניקס" במעלות.

מההסתדרות נמסר כי המפעל מעסיק גם הוא כ-100 עובדים ומייצר רכיבים אלקטרוניים - אך הוא זקוק להלוואה של כ-2 מיליון שקלים על מנת להמשיך ולפעול.

הלוואה זו אושרה על משרד התעשיה והמסחר, אך לדברי יו"ר ההסתדרות במרחב הגליל, הבנקים דורשים מהבעלים ערבויות לקבלת ההלוואה שאין באפשרותו לעמוד בהן. שמואלי מסר כי שר התעשיה והמסחר פואד בן אליעזר שבקר היום במעלות נועד עם ראש העיר שלמה בוחבוט ובעלי המפעל ברוך אוחיון, והבטיח לפנות לחשב הכללי באוצר כדי לנסות ולהסדיר את סוגיית הערבויות.

"אם לא ימצא פתרון, נהיה שוב בתסריט של מפעל סגור עם פועלים ללא פרנסה, כפי שלצערנו התנסינו בחודשים האחרונים בגליל המערבי", ציין שמואלי.

עדכון ראשון: 20:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully