וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: לא די במאמצי המתווך להשלמת העסקה

ניר יהב כתבנו לענייני ערבים

5.1.2010 / 12:30

המתווך הגרמני הגיע לרצועת עזה על מנת לקבל את תשובת חמאס להצעה הישראלית בעסקה לשחרור גלעד שליט. אבו מרזוק: "המתווך הגרמני - לא הראשון וגם לא יהיה האחרון"

המתווך הגרמני במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט בין ישראל לחמאס הגיע הבוקר (שלישי) לרצועת עזה על מנת לשמוע את תשובת חמאס להצעה הישראלית למתווה עסקת שליט. המתווך נועד עם משלחת חמאס למשא ומתן, בראשות בכיר הארגון ברצועה ד"ר מחמוד א-זהאר, שצפויה לעדכן אותו בתוצאות הדיונים שקיימו עם בכירי הלשכה המדינית של הארגון בדמשק.

בראיון שהעניק הבוקר לעיתון "אל-חיאת", הרואה אור בלונדון, אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, כי בהצעתה האחרונה של ישראל בעניין עסקת שליט "חלה נסיגה מעמדות קודמות שהביעה". לדבריו, "בכל פעם שהתקרבנו להסכם, הישראלים נסוגו ברגע האחרון". אבו מרזוק גילה עוד כי המתווך הגרמני היה אמור להגיע לרצועה ביומיים האחרונים אולם מזג האוויר הסוער בגרמניה גרם לביטול טיסות ולפיכך לא הגיע.

"המתווך הגרמני הוא לא המתווך הראשון וגם לא יהיה האחרון", הוסיף אבו מרזוק בראיון. "אנו דבקים בדרישותינו מתוך היגיון לאומי. אנחנו נחושים להשיג עסקת חילופין מכובדת שתוביל לשחרור אסירינו הגיבורים, שהקריבו מחיר כבד למען המולדת. לא נוותר על דרישות אלו, וזוהי התחייבות שלנו כלפיהם". הוא אמר עוד שלמרות המאמצים הרבים שהשקיע המתווך הגרמני "נדמה שהם אינם מספיקים להשלים עסקה, בעיקר לאחר הנסיגה הישראלית מעמדותיה".

מקורות המקורבים מאד למשא ומתן בין ישראל לחמאס מסרו לאתר חדשות פלסטיני כי תשובתו של חמאס למתווך הגרמני צפויה להיות "כן, אבל", כלומר תשובה עם הסתייגויות להצעה הישראלית למתווה העסקה. המקורות אמרו כי בחמאס יגידו למתווך שהם מתנגדים לדרישה הישראלית לגרש 130 אסירים לעזה או לחו"ל ועומדים על כך שישראל תשחרר מספר אסירים "כבדים" מהכלא. על פי המקורות, חמאס יבקש מהמתווך למצוא פתרון בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully