וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

5.1.2010 / 10:47

דואגים לחבר הקטן? משהו לא בסדר? ווטרינר הבית של פורינה, ד"ר איל נחמיאס, כאן בשבילכם. כמו תמיד

שלום, יש לי חתול בן שמונה חודשים. לפני כחודשיים הוא סורס, וחזר לעצמו מהר - אבל שק האשכים שלו קשה. האם זה נורמלי?

שק האשכים לאחר הסירוס מצטמק, ולעיתים יתכן שיש תגובה דלקתית ברמה מסוימת, שגורמת לו להפוך נוקשה יותר. התופעה נורמלית, ואין סיבה לדאגה.

מתי כן לדאוג? אם החתול סובל מכאב במגע במקום או יש נפיחות, הפרשות או תחושה כללית של חולשה או חוסר תיאבון.

ביומיים האחרונים הכלב התחיל להתעטש מדי פעם, במיוחד כשיוצאים אתו לטייל. האם זו סיבה לדאגה, או שזה פשוט צינון (בבית הוא כמעט ולא מתעטש)?

התעטשות יכולה להיות סימן לגירוי כלשהו בחלל האף. גירוי עשוי להיות אלרגיה למשהו, למשל פריחה של צמח מסוים או גוף זר (לרוב התעטשות כזו היא בלתי פוסקת גם בבית).

יכול להיות גם משהו התנהגותי במובן של החלפת סביבה. אם התופעה מחמירה או מופיעה הפרשה מהנחיריים, כדאי לגשת לבדיקת רופא.

שלום, הכלבה שלי לא מפסיקה ללקק אותי. לא שזה מפריע לי, אבל האם מומלץ להימנע מזה, ולא לתת לה להתקרב לפנים שלי, או שזה לא מזיק? שמעתי שלשון של כלבים יותר נקייה משלנו. האם זה נכון?

ליקוק לא יגרום לך לנזק. להיפך. ליקוק מחזק את הקשר עם הכלב ומגביר את הקרבה. אין סיבה לדאוג מכל נושא ההיגיינה, כלבים לא מעבירים מחלות כל כך לבני אדם אלא יותר בני אדם אחד לשני. אני באופן אישי זוכה לליקוקים רבים במשך יום העבודה שלי, לשביעות רצוני וכמובן להנאתם של הכלבים בהם אני מטפל.

יש לי כלבה מבוגרת, אני לא יודעת בדיוק בת כמה היא, כי אספנו אותה מהרחוב. להערכתי היא בערך בת 12. הציפורניים שלה נורא ארוכות, ואפילו לאחרונה אחת מהציפורניים נכנסה לה עמוק לתוך הרגל. היא מתנגדת תמיד, אבל האם יש דרך כלשהי לגזור לה את הציפורניים?

לפעמים אין ברירה וצריך לגזור אותן. צריך להחזיק חזק, רצוי על הידיים, ואפשר להסיח את דעתה על ידי מריחת שימורי מזון טעימים על האף כתרגיל להיסח הדעת. אם תרצו עזרה של ספר או וטרינר לנושא, יהיה קל יותר להימנע מפציעה שלה בגזירה. ציפורן שבורה כואבת מאד ועלולה לדמם – עדיף בהחלט לגזור.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully