וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הבסיס התקשר להתנצל על רעש המטוסים

יהושע בריינר

5.1.2010 / 9:54

תושבי עמק יזרעאל סבלו בתקופה האחרונה מרעש מטוסים גבוה בשל תרגיל. תושבת נהלל שהתלוננה כי אינה זוכרת מימיה רעש שכזה, זכתה לשיחת התנצלות ממפקד הבסיס בעצמו

תושבים המתגוררים בסמוך לבסיסי חיל האוויר כבר התרגלו לרעש המטוסים הממריאים ונוחתים. לעיתים רחוקות הם זוכים להתנצלות. מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד התקשר באופן אישי לתושבת עמק יזרעאל שהתלוננה על רעש המטוסים והתנצל בפניה. לפני שבועות אחדים קיים חיל האוויר תרגיל גדול בבסיס, במסגרתו השתתפו כל מטוסי הקרב בטייסות הבסיס. לקראת התרגיל, שארך שלושה ימים, הודיע מפקד הבסיס אל"מ רונן שמחי למזכירי הקיבוצים והמושבים בעמק יזרעאל כי בשל התרגיל, יישמע רעש מטוסים גדול ושהם מתבקשים לקבל את הדבר בהבנה.

אלא שבאחד מימי התרגיל, הגיע למפקדת הבסיס פקס מתושבת המתגוררת בנהלל, בו קבלה על הרעש הרב ואף טענה כי בכל שנותיה ביישוב היא איננה זוכרת רעש כל כך חזק של מטוסים. על אף ההודעה מראש, התקשר אל"מ שמחי לתושבת, התנצל בפניה על הרעש והסביר כי מקורו בתרגיל הנערך בבסיס. ככל הנראה, ההודעה המוקדמת והלא שגרתית ששיגר מפקד הבסיס לא הגיעה לידיעת התושבת.

"יש לנו קשר טוב עם בסיס רמת דוד", מספר מזכיר נהלל אלעד בצר, "עצם העובדה שמפקד הבסיס מצא לנכון בימים שלפני עומס גדול של תרגילים להודיע ביישובים שיהיה רעש חריג מהרגיל, אני חושב שזה דבר מכובד וראוי. שיחת הטלפון לתושבת מראה שהוא גם לא הסתפק בהודעה אלא רצה באופן אישי להסביר את הדברים, מה שמוכיח שהוא באמת מבין לליבה". בצר מספר כי בין היישובים לבסיס קיים קשר טוב, גם ברמת הקשר עם שירותי הביטחון האזרחיים במקום וכן לגבי ההשלמה עם רעש מטוסי הקרב. "אם זה היה שדה תעופה אזרחי שכל מטרתו היא השגת רווחים היינו מתייחסים לכך אחרת. אנו מודעים היטב לצרכים הביטחוניים שיש לחיל האוויר ואם צריך לסבול את הרעש אז נעשה זאת", אמר בצר.


לפניות לכתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully