וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיון בבידודו של יגאל עמיר בכלא נדחה

גלעד גרוסמן

5.1.2010 / 10:17

הדיון נדחה ל-20 בינואר כדי לאפשר לעמיר למצוא סנגור. על שב"ס לבקש את חידוש בידודו של עמיר מדי חצי שנה. בדצמבר השנה יסתיימו 15 שנות מאסר בבידוד שנגזרו על עמיר

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק)

הדיון על בידודו של יגאל עמיר בכלא נדחה ל-20 בינואר וזאת על מנת לאפשר לו למצוא סנגור שייצגו בהליך. בית המשפט המחוזי בנצרת אמור היה לדון היום (שלישי) בהארכת תקופת מאסרו בבידוד של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין לתקופה של שישה חודשים נוספים. עמיר מוחזק בהפרדה משאר האסירים מאז נכלא לפני 14 שנים. על פי חוק, מדי חצי שנה על שב"ס לפנות לבית המשפט בכדי לבחון את המשך ההחזקה בתנאי הפרדה.

בחודש ספטמבר האחרון עתר עמיר בבקשה לעבור מהחזקה בבידוד, אולם בית משפט המחוזי בנצרת האריך אז לבקשת השב"ס את הארכת ההפרדה של עמיר לשישה חודשים נוספים. עמיר, שנתון בהפרדה מאז דצמבר 1995 מרצה את עונשו בבית הסוהר שיטה. לטענת השב"ס יש לשמור אותו בהפרדה "לשם שמירה על ביטחון המדינה" וזאת על פי חוות דעת של גורמי ביטחון. כמו כן, לטענתם קיים חשש שאם הוא יועבר לאגף עם אסירים נוספים נשקפת סכנה לחייו.

יגאל עמיר בדיון על תנאי מאסרו ינואר 2010. ג'יני
יגאל עמיר בדיון על תנאי מאסרו ינואר 2010/ג'יני

עמיר ביקש לשחרר אותו מההפרדה בה הוא מוחזק ולעבור לאגף התורני בבית הכלא איילון. במסגרת תנאי מעצרו של עמיר הוא מועבר מעת לעת לבתי כלא שונים, ובכולם הוא מוחזק בהפרדה, בימים אלו כלוא עמיר בבית הסוהר "השיטה" בצפון הארץ. עמיר טען שהוא מופלה לרעה ביחס לאסירים ביטחוניים אחרים ואף ביחס לאסירי חמאס וכי מצבו הבריאותי והנפשי מתדרדר. הוא ביקש לאפשר לו להשתלב באגף שומרי המסורת בכלא ולאפשר לו להתפלל במניין. השופט ציין כי תקופת ההפרדה בת 15 השנים שנגזרה על עמיר היא ארוכה ואין להקל בכך ראש.

  • עוד באותו נושא:
  • יגאל עמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully