וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיום חלף ושגרירות ארה"ב בתימן שוב פתוחה

לאחר שלושה ימים בהם הייתה סגורה, שגרירות ארצות הברית בצנעא חוזרת לפעילות רגילה. ההחלטה התקבלה לאחר שבסיסי אימונים של אל קאעדה הותקפו ושני פעילי טרור נהרגו

שגרירות ארה"ב בתימן, שהייתה סגורה בימים האחרונים בשל התרעות ביטחוניות, תיפתח היום (שלישי) מחדש, כך אמר גורם בכיר בשגרירות. ההחלטה לסגור את השגרירות התקבלה בעקבות התרעות על כוונה של פעילי אל קאעדה לבצע פיגוע במתחם השגרירות.

ראש המשימה האמריקאית בתימן אישר הבוקר כי התקיפה שביצע צבא תימן ביום ראשון נגד בסיסי אימונים של אל קאעדה, בה נהרגו לפחות שני פעילי טרור, הייתה קשורה קשר ישיר לאיומים הביטחוניים שהובילו לסגירת השגרירות.

ממשלות צרפת ויפן הודיעו אמש על סגירת השגרירויות שלהן בתימן, בשל חשש מפיגועי טרור של אל קאעדה, יממה לאחר שגם ארצות הברית ובריטניה סגרו את השגרירויות שלהן בצנעא. ברשת BBC דווח, כי הסיבה לסגירת השגרירויות היא שש משאיות של צבא תימן שנעלמו כשהן מלאות בכלי נשק וחומרי נפץ.

אמש התייחסה שרת החוץ האמריקאית, הילרי קלינטון, לסגירת השגרירות בצנעא. "אנו רואים את ההשלכות הבינלאומיות של המלחמה בתימן והמאמצים המתמשכים של אל קאעדה בתימן לנצל את המדינה כבסיס לפיגועי הטרור מחוץ לאזור", אמרה שרת החוץ האמריקאית. "זה הזמן שהקהילה הבינלאומית תבהיר לתימן שהסיוע שלנו בא עם ציפיות ותנאים, כדי שהם ינקטו בצעדים שישפרו את הסיכוי לשלום ויציבות".

ממשרד החוץ האמריקאי נמסר אמש כי הנשיא אובמה ביקש להגדיל את הסיוע לתימן בשנת 2010. בשנת 2009 עמד הסיוע על 40.3 מיליון דולר, ובשנה הבאה מצפים שהסיוע יעמוד על 63 מיליון - עליה של 225% בהשוואה לשנת 2008, לא כולל סיוע עם ציוד במסגרת התוכניות למאבק בטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully