וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מינה טרנסג'נדרית לתפקיד רשמי בממשל

אמנדה סימפסון, בעברה טייסת ניסוי וגבר, מונתה על ידי נשיא ארה"ב לתפקיד יועצת טכנית בכירה במשרד המסחר, ואמרה: "אני מקווה שאהיה בקרוב אחת ממאות טרנסג'נדרים שעובדים בממשל"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מינה את אמנדה סימפסון, טרנסג'נדרית מוצהרת ולוחמת למען זכויות הטרנסג'נדרים והטרנסקסואלים, לתפקיד יועצת טכנית בכירה במשרד המסחר. ברשת ABC דווח היום שני) שבהודעה שפרסמה סימפסון, החברה במועצת המנהלים של "המרכז הלאומי לשוויון לטרנסג'נדרים", היא כתבה כי "כאחת מהטרנסג'נדרים הראשונים שמינה הנשיא לתפקידים רשמיים בממשל הפדרלי, אני מקווה שאהיה בקרוב אחת ממאות ושהמינוי הזה יהיה פתח למינויים רבים אחרים בעתיד". מהבית הלבן לא נמסרה תגובה על המינוי הצפוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הצליחה לשכנע את החברה השייכת לצבא לקבוע מדיניות של שוויון הזדמנויות בין המינים. סימפסון/מערכת וואלה, צילום מסך

אמנם סימפסון היא ללא ספק אחת מהטרנסג'נדרים הראשונים שמתמנים לתפקיד על ידי נשיא ארצות הברית, אך גורמים במפלגה הדמוקרטית ציינו כי אינם בטוחים שהיא אכן הראשונה בהיסטוריה.

סימפסון בת ה-49 היא טייסת ניסוי בהכשרתה והחלה לעבוד בחברת "ריית'יאון", המפתחת מערכות לצבא ולתעופה, עוד כשהיתה גבר. היא עברה ניתוח לשינוי מין במהלך עשרות השנים שעבדה שם והצליחה לשכנע את החברה השייכת לצבא לקבוע מדיניות של שוויון הזדמנויות בין המינים. לאחר מכן היא עשתה היסטוריה כשנבחרה להתמודד מטעם המפלגה הדמקרטית לבית הנבחרים של אריזונה, אולם הפסידה. היא אף שימשה כנציגה לועידה הדמוקרטית מטעמה של הילרי קלינטון, כשזו עוד היתה סנאטורית. בשנת 2004 היא זכתה בתואר "האשה בתנופה של ארגון הנשים הנוצריות העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully