וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגות בבריטניה פתחו בקמפיין הבחירות

כ-5 חודשים לפני הבחירות, מפלגת האופוזיציה השמרנית מובילה בסקרים ומציבה את הכלכלה במרכז הקמפיין. יו"ר המפלגה דיוויד קמרון: "אביא שינוי שמבוסס על עקרונות של שאפתנות ואחריות"

שתי המפלגות הגדולות בבריטניה פתחו היום (שני) במה שאמור להיות קמפיין בחירות ארוך ומלא השמצות. אף שעדיין לא נקבע תאריך רשמי לבחירות, בשתי המפלגות מבטיחים לבוחרים שנים של הידוק חגורה ומצוקה כלכלית, במקום הבטחות הבחירות הרגילות לשגשוג וצמיחה. המשבר הכלכלי צפוי להיות הנושא המרכזי בבחירות, ושתי המפלגות הגדולות ינסו לשכנע את הבוחרים כי הן יהיו אלה שיוציאו את הממלכה מהמשבר ויובילו את המדינה לעתיד טוב יותר.

המפלגה השמרנית, בהנהגת דיוויד קמרון איש יחסי ציבור לשעבר בן 43, היא המועמדת המובילה לנצח בבחירות, שייערכו ככל הנראה בתחילת חודש מאי. השמרנים צפויים לחזור להנהגת המדינה, לאחר 13 שנות שלטון של מפלגת הלייבור, שמונהגת כיום על ידי ראש הממשלה גורדון בראון.

הפופולריות של מפלגת הלייבור נפגעה בעקבות המיתון המתמשך, המלחמה באפגניסטן וחשיפת ההוצאות הכספיות של חבריה, שעוררה סערה בממלכה. כיום מעניקים הסקרים במדינה פער דו ספרתי לשמרנים על פני מפלגת הלייבור.

במסיבת עיתונאים שערך הבוקר קמרון, בה הציג את מצע הבחירות שלו, הוא הזכיר את קמפיין הבחירות של ברק אובמה, והציע "שינוי שמבוסס על עקרונות של שאפתנות ואחריות". קמרון טען כי בריטניה אינה יכולה להמשיך עם הסגנון הישן של הפוליטיקה או להמשיך לתפקד עם "ראש ממשלה חלש וממשלה מפולגת".

מנהיג האופוזיציה הסביר בדבריו, בין היתר, כיצד ישקם את מערכת הבריאות במדינה. לדברי קמרון, הוא אינו מתכוון "להכניס כספים ולקוות לטוב" - ואמר כי אם ייבחר הוא יבצע רפורמה בריאותית, שתאפשר לאזרחים הממלכה גישה טובה יותר לשירותי בריאות. קמרון גם הגן על כוונתו לקצץ את הגרעון התקציבי והזהיר כי ההלוואות הרבות מסכנות את דירוג האשראי של המדינה. הוא תקף את התוכנית הכלכלית של הממשלה, ואמר כי היא "מאיימת על השיקום עם חובות גדולים יותר, אי יציבות גדולה, מסים גבוהים, אחוזי ריבית גבוהים ואבטלה גבוהה".

מנגד, שר האוצר מטעם מפלגת הלייבור, אליסטר דרלינג, קרא לקמרון ומפלגתו לפרט כיצד הם מתכננים לקצץ את הגירעון והזהיר כי התקדמות מהירה מדי תפגע בשיקום הכלכלה. לטענתו של דרלינג, יש "חור שחור" של 34 מיליארד ליש"ט בתוכניות הכלכליות של קמרון והמפלגה השמרנית. "אם אתם רוצים לקצץ בחצי את הגרעון במשך שלוש שנים וחצי, זה יוסיף עוד כ-26 מיליארד ליש"ט לסכום שאתם מוציאים מהכלכלה", אמר דרלינג. "אני לא חושב שזה יהיה הגיוני לעשות את זה כרגע".

מומחים בבריטניה מסבירים כי למרות הפער שפתחה המפלגה השמרנית בסקרים, לא נראה כי תצליח להקים ממשלה רחבה, אם אכן תנצח בבחירות. לדבריהם, קיים סיכוי רב כי לאחר הבחירות יווצר "פרלמנט משוסע בו לאף מפלגה אין רוב ברור", מה שגורם לחשש כבד בשווקים הכלכליים, כיוון שממשלת מיעוט או קואליציה מרובת משתתפים יהיו חלשים מדי בכדי לנקוט בפעולות לטיפול בכלכלת בריטניה וצמצום הגירעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully