וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תסביר מדוע מי השתייה בארץ מזוהמים

אייל דץ

4.1.2010 / 19:45

בג"ץ קבע כי על המדינה להשיב בתוך 5 חודשים מדוע לא יושמו המלצות ועדה שבחנה את איכות מי השתייה בישראל. ארגון אדם טבע ודין, שהגיש את העתירה: "ביהמ"ש הוכיח שטובת הציבור לנגד עיניו"

מדוע לא הוחמרו עד כה התקנים הקיימים בכל הנוגע להימצאות מזהמים במי השתייה בישראל? לשאלה זו תידרש המדינה להשיב בתוך חמישה חודשים. כך קבע היום (ראשון) בג"ץ בדיון שהתקיים בעקבות עתירת ארגון "אדם טבע ודין". העתירה הוגשה בשל עיכוב ביישום ההמלצות שגיבשה ועדה בין משרדית שהוקמה כדי לבחון את איכות מי השתייה בישראל ודרכים לשיפורם.

הוועדה הגישה את המלצותיה לשר הבריאות כבר בחודש מרץ 2007. בין היתר קבעה אז הוועדה כי יש להחמיר את התקנים הקיימים בכל הנוגע להימצאות מזהמים במי השתייה ואף להוסיף תקנים בנוגע למזהמים שלא נבדקו עד כה במי השתייה בישראל.

כמו כן, קבעה הוועדה כי לאור העובדה שמי ים מותפלים עומדים להיות מקור שתייה משמעותי במדינת ישראל, יש להוסיף למים אלו מינרלים החיוניים לגוף האדם, דוגמת סידן ומגנזיום שנגרעים בתהליך ההתפלה. למרות הזמן הרב שעבר מאז שהוגשו ההמלצות וההתקדמות שנעשתה בישראל בכל הנוגע להתפלת מים, עדיין לא יושמו ההמלצות. כעת תאלץ המדינה לעדכן את בג"ץ בתוך חמישה חודשים על ההתקדמות בהתקנת התקנות.

ציפי איסר- איציק, מנכ"ל אדם טבע ודין אמרה היום בעקבות החלטת בג"ץ, כי "לאחר סחבת של שנים ביישום המלצותיה של הוועדה, ובעידן של משבר מים חמור, בג"ץ שוב הוכיח כי האינטרס הציבורי הוא שעומד מול עיניו. למעשה, התקנות הנוכחיות הותקנו לפני כמעט 20 שנה והן מיושנות עד מאוד ומפגרות מול התקנים המחייבים באיחוד האירופי, בארה"ב ובארגון הבריאות העולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully