וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז דורש פריימריז: "לבני מסכנת המדינה"

4.1.2010 / 17:23

מספר 2 בקדימה קרא ליו"ר לקיים בתוך שלושה חודשים פריימריז לראשות המפלגה והאשים אותה בחוסר מנהיגות. מוקדם יותר דחתה קדימה את בקשת ח"כ אפללו לפרוש ולהקים סיעת יחיד

חבר הכנסת שאול מופז, מספר 2 במפלגת קדימה, האשים הערב (שני) את יו"ר מפלגתו ציפי לבני בכך שהיא "גורמת נזק לקדימה ולמדינה". מופז קרא ללבני, במסגרת תדרוך עיתונאים, לקיים פריימריז לראשות המפלגה בתוך שלושה חודשים, שכן לדבריו קדימה "לא הצליחה להביא לשום דבר מהותי". הוא הוסיף שקדימה איננה מפלגה "שלי או שלה" ושהתנועה סובלת "ממנגנון שהוא קופסה שחורה ותקנון דרקוני", מה שמוביל לדבריו לחוסר יכולת של החברים להשפיע.

"אני חרד להחלטה הבאה", אמר מופז בהתייחס למשא ומתן שניהלה לבני עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על כניסה אפשרית של קדימה לקואליציה. "איש מצמרת קדימה לא היה שותף בקבלת החלטות מרכזיות כולל לא בפעם האחרונה. אם לא יהיו פריימריז אני לא יודע מה יהיה. כל יום שעובר ואין אשראי למנהיגות יש נזק", אמר מופז. הוא סיפר שאמר ללבני. "בבקשה, בואי תקבלי אשראי מחברי קדימה", אולם זו השיבה שהיא איננה עוסקת בכך.

"אני קורא תיגר באופן דמוקרטי ואני מבקש שזה יהיה בשלושה החודשים הקרובים", אמר. "פניתי אליה גם ביום חמישי האחרון, אמרתי לה 'בואי ניפגש היום ונקבע תאריך'. אמרתי 'מי שינצח יוביל, וכולם יתחייבו להישאר'. אני עמדתי במבחן. אם את תנוצחי, אני מצפה שתישארי בקדימה' בהינתן פריימריז עכשיו", אמר מופז.

מסביבתה של יו"ר קדימה ציפי לבני אמרו בתגובה לדברי מופז בתדרוך העיתונאים כי, "אם זו דרכו של מופז להסביר מדוע ברגע האמת הוא התקפל מול קריאות התגר שלו, וסירב להעלות להצבעה את הצעתו להקדמת הפריימריז, זה מעיד כנראה על המבוכה הרבה שהיה מצוי בה. לבני הבהירה לו, אחרי שהעלה את הנושא ביוזמתו, שאם הוא מבקש להקדים את הפריימריז, היא מביאה זאת להחלטת הסיעה, ושאם הוא לא רוצה שהסיעה תצביע - שיגיד. הוא אכן משך את ההחלטה, וכל מה שנותר לבדוק אם היה מוכן לזה ומה החלטותיו אומרות על ביטחונו האישי. זה כבר לא בין מופז לבני. זה בין מופז ומוסדות קדימה. את זה הוא לא צפה".

קדימה לא נותנת לאפללו ללכת

מוקדם יותר היום דחתה סיעת קדימה פה אחד את בקשתו של חבר הכנסת אלי אפללו לפרוש מהסיעה ולהקים סיעת יחיד. לבני הבהירה במהלך ישיבת הסיעה כי פילוג אינו עומד על הפרק. לאחר ההצבעה נגד פרישתו טען אפללו, כי לבני פגעה בו בפריימריז שנערכו לקביעת הרשימה לכנסת.

במהלך הישיבה התלהטו הרוחות כאשר לבני הגיבה להאשמות שהפנה כלפיה מספר 2 במפלגה, שאול מופז, לפיהן בחודשים שקדמו לבחירות המקדימות בספטמבר 2008 חולקו מיליוני שקלים לאנשיו במטרה שיעברו למחנה לבני. מופז, שחשף את חשדותיו בראיון ל"הארץ" אמר ללבני בדיון כי "אם את רוצה שאתלונן במשטרה רק תגידי". לבני השיבה לו שמבחינתה הוא יכול להתלונן.

בשבוע שעבר שלח אפללו מכתב ליו"ר הסיעה ציפי לבני בו ביקש באופן רשמי להתפלג מהמפלגה. במכתבו כתב אפללו כי, "אבקשך לפעול לקבלת החלטה של סיעת 'קדימה' על התפלגות בהסכמה לשתי סיעות. זאת, על מנת לאפשר את התפלגותי מסיעת 'קדימה' על פי חוק".

באחרונה החלו להישמע קולות מרד בקדימה, בעיקר מפי חברי הכנסת אפללו ומופז, על רקע אפשרות כניסת קדימה לקואליציה. מופז אף הגדיל לעשות וקרא בשבוע שעבר ללבני לקיים פריימריז במפלגה בתוך שלושה חודשים. אולם קריאה זו זכתה להתנגדות חריפה בקרב חברי הסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully