וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "האישום נגד זקן מופרך ומאולץ"

גלעד גרוסמן

4.1.2010 / 15:34

ראש הממשלה לשעבר מסר תשובה מפורטת לאישומים נגדו בפרשות מרכז ההשקעות ומעטפות הכסף. על האשמת ראש לשכתו לשעבר בהאזנות סתר: "היא רק ניסתה לייעל את עבודת המשרד"

פרקליטיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגישו היום (שני) לבית משפט המחוזי בירושלים את תשובתו לכתב האישום שהוגש נגדו בפרשות מרכז ההשקעות ומעטפות הכסף. אולמרט מכחיש את כל האישומים המיוחסים לו בפרשות אלה. תגובתו לפרשת "ראשונטורס" תוגש במועד מאוחר יותר.

ביחס למוריס טלנסקי, כתבו עורכי הדין אלי זהר ונבות תל צור, כי בינו לבין אולמרט היתה "מערכת יחסים טבעית ומקובלת על רקע תמיכה בעמדות מדיניות של נבחר ציבור". אולמרט מודה שטלנסקי סייע באיסוף תרומות למימון מערכות בחירות שלו ואף תרם לו בעצמו. לטענת אולמרט, כל הכספים התקבלו כדין.

שם בולט בתגובה לכתב האישום הוא עורך הדין אורי מסר, חברו הטוב של אולמרט. "עו"ד מסר היה עורך דינו של הנאשם, טיפל עבורו בעניינים משפטיים שונים ונהנה מאמון מלא ומוחלט מצד הנאשם", נכתב בתשובה. "עו"ד מסר שימש כיו"ר 'עמותת ירושלים בראשות אולמרט', ובתוקף תפקידו זה, היה בעל זכות חתימה בעמותה ובחשבון הבנק של העמותה, ניהל את כל ענייניה הכספיים, היה זה שחתם על דו"חות העמותה והגיש אותם למבקר המדינה".

לטענת אולמרט, מסר החזיק וניהל עבורו כספים, אולם הוא טוען ש"הביטוי 'קופה סודית' אינו מוכר לנאשם, והושמע באוזניו לראשונה בחקירת המשטרה". מדובר בטענת הפרקליטות, שמסר ושולה זקן החזיקו קופה סודית ובה מאות אלפי שקלים עבור אולמרט. פרקליטיו של אולמרט מציינים שחלק מהטענות בכתב האישום "סותרות עמדות בהחלטות אחרות שיצאו תחת ידה", כשהכוונה להחלטה שלא להעמיד לדין את מסר על חלקו בפרשות השונות.

"סתירות עובדיות מהותיות"

ביחס ל"מרכז ההשקעות", בכתב התשובה נטען כי אולמרט "פעל במסגרת תפקידו לקידום האינטרס הציבורי, בתחומים עליהם הופקד, ועשה כן ללא משוא פנים ומבלי שפעולותיו נפגמו בסטיה כלשהי מהשורה, כאשר כל פעולותיו נעשו משיקולים ענייניים בלבד". הם מוסיפים שמערכת היחסים בין אולמרט למסר, שייצג לקוחות שפנו למרכז ההשקעות, "לא יצרה ניגוד עניינים, קל וחומר ניגוד עניינים חריף".

נדמה שדווקא האישום הרביעי בכתב האישום, זה של האזנות סתר שמתייחס לשולה זקן בלבד, מוציא את אולמרט מכליו. "מדובר באישום מופרך ומאולץ, אשר למרבה הצער משקף מגמה של המאשימה להרבות באישומים, תוך שרבוב עניינים שונים לכתב האישום וחלוקתם לפרשיות משנה, הכל על מנת להעצים ולהאדיר את כתב האישום. אין ספק בלבו של הנאשם, כי כל פעולותיה של הנאשמת בעניין זה, ככל שהיו, נועדו כדי לשפר ולייעל את עבודת המשרד וכדי להקל על הנאשם בביצוע תפקידו", נכתב במענה לכתב האישום.

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר היום כי "נראה כאילו שתי פרקליטויות שונות, שאין שום קשר ביניהן, עומדות מאחורי ההחלטות בעניין אולמרט ובעניין עורך דינו אורי מסר. סתירות עובדתיות מהותיות מפרידות בין כתב האישום שהתקבל בחופזה על סמך תמונה חלקית בלבד, לבין ההחלטה המאוחרת יותר בעניין מסר. כיצד יתכן שבכתב האישום טוענת הפרקליטות כי מסר היה מעורב באיסוף כספי התרומות מטלנסקי, וכי היה שותף לפעולות נסתרות שבניגוד לדין, ואילו בהחלטתה השנייה קובעת הפרקליטות כי לא הוכחה מעורבות כלשהיא מצידו של מסר בקבלת הכספים מטלנסקי וכי ספק אם מעשיו של מסר עולים כדי עבירה פלילית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully