וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף יתרגל אירוע רב נפגעים בת"א

יהושע בריינר

4.1.2010 / 19:42

הפיקוד, בשיתוף משרדי הבריאות והביטחון, ידמו מתקפה ביולוגית עם למעלה מ-1,000 נפגעים. "זה אחד האיומים שמטרידים אותנו, ואנו רוצים לתרגל את שירותי החירום"

משרד הביטחון, משרד הבריאות ופיקוד העורף יקיימו בשבוע הבא תרגיל התגוננות גדול המדמה פיגוע טרור ביולוגי באזור תל אביב. במסגרת התרגיל, ידומה אירוע של מתקפה ביולוגית עם למעלה מ-1,000 נפגעים. צוותי חירום של שלושת הגופים יתרגלו את שיתוף הפעולה ביניהם. לדברי גורמים בכירים במשרד הבריאות, התרגיל אינו צפוי לשבש את שגרת החיים של תושבי המרכז. עם זאת, צפוי עומס קל בחדרי המיון במרכז הארץ.

התרגיל ייערך בימים רביעי וחמישי בשבוע הבא, במהלכם יתורגלו שלושת בתי החולים הגדולים באזור המרכז: שיבא בתל השומר, איכילוב ו-וולפסון. התרגיל ידמה מצב בו 1,000 בני אדם נפגעו מהנשק הביולוגי, כשמרביתם יפונו לשלושה מרכזי נפגעים בבית דני בתל אביב, באצטדיון "וינטר" ברמת גן וכן במועדון הקאנטרי קלאב בחולון. "המטרה היא לתרגל את המדינה להתמודדות מול אירועי טרור ביולוגיים", אמר עוזר שר הביטחון לענייני התגוננות תא"ל (במיל') זאב שניר.

לדבריו, "זהו אחד האיומים שמטרידים אותנו, ואנו רוצים לתרגל את שירותי החירום אל מול האיום, על אף שיש להדגיש שלא קיים כרגע איום ספציפי מול העיניים. ברור לנו שאירוע ביולוגי יהיה בעל משמעויות מרחיקות לכת, והשאלה היא איך אפשר להשתלט עליו". בין היתר יתורגלו גם משטרת מחוז מרכז ומד"א. התרגיל ייערך בתום כנס בהשתתפות 32 מדינות בנושא התמודדות במצבי חירום לאומיים. "ההפרעה לאזרחים תהיה מעטה", אמר הד"ר דני לאור, ראש הגף לשעת חירום במשרד הבריאות, "לא יהיו אמבולנסים משתוללים ברחובות אך ייתכן וייווצר עומס קל בחדרי המיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully