וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון סוער בכנסת: "מותר לקרוע צווי הקפאה"

פנחס וולף

4.1.2010 / 13:57

ח"כ דוד רותם עמד במרכז דיון סוער בכנסת והתייחס בהפגנתיות לצווי ההקפאה. בהמשך הוא אמר כי "אם המתנחלים הם גידול ממאיר לגוף הפלסטינים, אני מעדיף שיגדלו עד שהמדינה הפלסטינית תמות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

דיון סוער התקיים היום (שני) בוועדת חוקה של הכנסת על נושא "היבטים משפטיים ופגיעה בזכויות האזרח בדרך ביצוע צווי הקפאת הבניה בשטחים, על ידי משרד הביטחון". יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) אמר במהלך דיון בוועדה כי "מותר לקרוע את צו ההקפאה, זה לא צו בית משפט". ח"כ אופיר פינס (העבודה) הגיב בזעם ואמר: "בושה וחרפה, איך אתה לא מתבייש, תן כבוד לתפקיד שלך".

לפני כן תקף רותם את אלוף פיקוד המרכז אבי מזרחי ואת סגן שר הביטחון מתן וילנאי שהגיעו לדיון וכן את שר הביטחון אהוד ברק שלא נכח. הוא פנה לוילנאי ואמר "אתם משתמשים בקציני צה"ל על מנת שלא להופיע בועדות. עד אתמול ניסו לבטל את הופעת אלוף הפיקוד". וילנאי הגן על שר הביטחון ואמר כי "שר הביטחון עמוס עד מעל לראשו". חברי הכנסת מהימין צעקו מנגד כי ברק "עמוס בלפנות מאחזים".

ח"כ טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) דרש מישראל לכבד את החוק הבינלאומי. בתגובה, אמר לו ח"כ דני דנון: "אתה עושה תעמולה לחמאס". א-סנע ענה בתגובה: "תסתום כבר". א-סנע ציין כי המתנחלים הם "גידול ממאיר", ורותם הבהיר כי "אם המתנחלים הם גידול ממאיר לגופם של הפלסטינים אני מעדיף שיגדלו עד שהמדינה הפלסטינית תמות".

א-סנע אמר בתגובה כי "ראש הממשלה צריך להפסיק להתנהג בצביעות. הוא חושף את פרצופו האמיתי. העתיד של הילדים שלנו בידיים שלו". רותם השיב: "אני מעדיף שהעתיד של הילדים שלנו יהיו בידיים שלו ולא בידיים שלכם".

"פיצויים בשבוע הבא"

ח"כ יריב לוין (ליכוד) ציין כי "מניעי שר הביטחון הם פוליטיים ולא אחרים. אם הצו הוא אמצעי ליישם מדיניות פוליטיות, הוא לא ראוי. לטעמי, הצו חותר תחת שלטון החוק. אתם מייצרים כאן גוש קטיף 2. אני סבור שהחובה שלכם היא קודם כל ליישם את הצו במינימום ההכרחי כל עוד לא הסתדרתם במנגנון הפיצויים".

סגן שר הביטחון וילנאי השיב לדברים בחריפות אף הוא ואמר כי "הצבא ממלא את הוראות הממשלה. כאשר יש צורך להפעיל כוח, משתדלים שלא הצבא יעשה את זה. הצבא הוא הריבון בשטח. יש פה חבר כנסת מתוסכל שהמנהיג שלו אמר משהו אחד לפני הבחירות ומשהו אחר אחרי הבחירות".

היועץ המשפטי של משרד הביטחון, שהשתתף אף הוא בדיון, התייחס לשאלת פיצויי הנפגעים מהקפאה ואמר כי "בוודאי שאנשים נפגעו מהצו, בוודאי אנשים שיש להם היתר בנייה. אין שום כוונה לעצור את שיפוץ ושיפור של תשתיות בתחומי תחומי המתאר המאושרת". הוא ציין כי "נפרסם את כמות הפיצויים שבוע הבא. בעבור אלה שספגו נזקים ישירים, יינתן איזה שהוא פיצוי. יהיה פרסום מפורט שמי שרואה עצמו נפגע, יוכל להגיש תביעה לועדת התובנות. עד לרגע זה הוגשו רק ארבע תביעות. אנו כרגע מנסים לגבש את אמות המידה לפיצויים. אין לנו הערכה לסך הפיצויים שהמדינה תצטרך לשלם".

מתאם הפעולות בשטחים, האלוף איתן דנגוט, סיכם כי "עד עכשיו חילקנו 237 צווים כאשר ביצענו 36 החרמות. ההחרמות לא ממושכות, ונמשכות בין 24 ל-72 שעות. בעל הנכס מגיע ומתחייב לא להגיע לאותו האתר. מבחינת הפעולות ששותפות לנו ולמשטרת ישראל נעצרו 25 אנשים". דנגוט ציין כי "בבית שמש מתגורר הממונה על אזור יהודה, רזי גולדשטיין. ביום שישי האחרון הופצו בכרוזים נגדו ונגד משפחתו ולמען בידולו מהציבור. גם נסעו לבית הוריו וחזרה התופעה, ולא שמענו גינוי למה שאירע"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully